wtorek, 26 stycznia 2010

CIASTO MARCHEWKOWE


Bardzo łatwe, wilgotne, ale puszyste i delikatne. Zawsze się udaje, czasami trudno uwierzyć, że jest z marchewki :-)




Składniki:

1 1/4  szklanki oleju
4 jaja
2 szklanki utartej marchewki
2 szklanki mąki
2 szklanki cukru
2 łyżeczki sody
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu
garść orzechów
garść rodzynek

Marchew ucieramy na w miarę drobnej tarce, ale zdarzało mi się już ucierać ją na dosyć grubej i też było w porządku.
Ciasto najlepiej mieszać mikserem, robi się błyskawicznie: jaja ucieramy z cukrem na puszysta masę, dodajemy stopniowo mąkę, olej, a w dalszej kolejności proszek, sodę, cynamon, orzechy, rodzynki i marchew.
To przepis oryginalny, znaleziony w necie, ja daję zwykle nieco mniej cukru, ciasto jest dosyć słodkie.

Pieczemy około 40 minut w temperaturze 180°C.

Wierzch możemy posmarować polewą czekoladową: rozpuszczamy na wolnym ogniu lub na parze pokruszoną tabliczkę czekolady wraz z dwiema łyżkami mleka i łyżeczką masła, możemy dodać odrobinę cukru waniliowego - ja przy tym cieście daję też szczyptę cynamonu - ładnie komponuje się ze smakiem ciasta.
Doskonale smakuje też z serkiem waniliowym lub bitą śmietaną.

3 komentarze:

faalka pisze...

Upiekłam dziś. Wyszły mi dwie podłużne blaszki - jak na struclę makową. Ciasto jest pyszne. Czekolada pasuje do niego rewelacyjnie! Zjedliśmy jeszcze na ciepło po kawałku :)

Anka M. pisze...

Superowe ciastucho! Szybko się robi i jak się okazuje jeszcze można zaskakiwać ludzi tym, że ono jest z marchewką, nie każdy zna takie wypieki! Faktycznie połączenie z czekoladą jest idealne!

Dzierlatka pisze...

Świetne ciasto i świetny przepis! Rozszedł się po mojej rodzinie w ekspresowym tempie:) Nawet kuzynka, która twierdzi, że nie ma ręki do pieczenia, była zadowolona z efektu. Polecam, ja na pewno będę do niego wracać. Zapraszam serdecznie na mojego (niekulinarnego) bloga :)

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes