niedziela, 31 stycznia 2010

SERNIK Z ROSĄ



Kolejny sernik z mojej kolekcji sernikowej. Bardzo efektowny, a co ważniejsze: lekki i smaczny. Jak to u mnie, bez spodu, ale mam już na tapecie sernik z ciastem, lada moment pewnie zamieszczę przepis, tymczasem jednak sernik z rosą, popularny także jako sernik "złota rosa".



Składniki:

1 kg tłustego sera zmielonego lub wiaderkowego
1 i 1/2 szklanki cukru pudru
6 jaj
2 białka
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej
2 łyżki roztopionego masła
2 łyżki soku z cytryny
skórka otarta z cytryny lub z pomarańczy
garść rodzynek (jeśli chcemy i lubimy)


Oddzielamy żółtka od białek. Żółtka dokładnie mieszamy z serem, mąkami, masłem, cytryną, skórką i ewentualnymi rodzynkami. Osobno ubijamy 4 białka, dodając pod koniec ubijania szklankę cukru, a następnie delikatnie mieszamy pianę z masą serową. Sernik wylewamy do blachy i pieczemy przez około 60-70 minut w temperaturze 160°C. Jeśli mamy wątpliwości możemy sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest upieczone. Jeśli jest wylewamy na wierzch pozostałe 4 białka ubite z pozostałą połową szklanki cukru i pieczemy jeszcze przez około 15 minut. Po wyjęciu i wystudzeniu na pianie powinny pojawić się piękne złote krople rosy. Jeśli lubimy mocno słodki sernik, możemy zwiększyć ilość cukru o 1/2 szklanki.


3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Właśnie wstawiłam do piekarnika serniczek z Twojego przepisu :) mam nadzieję, że będzie pysia :) napiszę później :)

Anonimowy pisze...

wow super przepis jestes najlepsza :):):) jutro robie dam znac co wyszlo :):)

Anonimowy pisze...

I nikt nie napisał, jak wyszło.... hmmmm

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes