czwartek, 4 marca 2010

CIASTO SŁONECZNE


Długo zastanawiałam się, jak to ciasto nazwać. Nazwa w pełni oddająca bogactwo smaków powinna brzmieć: ciasto bananowo-mandarynkowo-kokosowo-miodowo-cynamonowe z nutką imbirową. Trochę długie, co?:-) W końcu doszłam do wniosku, że wszystkie te składniki  kojarzą mi się z ciepłymi krajami i słońcem, tak więc jest ciasto słoneczne. Idealne pod koniec zimy.
Przepis to moja wariacja na temat ciasta bananowo-kokosowego Marty Gessler znalezionego kiedyś w  "Wysokich Obcasach". Niestety, nie potrafię znaleźć oryginalnego przepisu M Gessler na stronach WO, ja miałam wersję papierową, ale dla ewentualnych zainteresowanych znalazłam go tu:
http://www.cincin.cc/index.php?showtopic=1917



Składniki:

2 dojrzałe duże banany
2-3 bezpestkowe mandarynki
5 łyżek miodu
2 jajka
1/2 kostki masła*
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka cynamonu
1/3 łyżeczki mielonego imbiru
50 g wiórków kokosowych


Przesiewamy mąkę z cynamonem, imbirem i proszkiem do pieczenia.  W osobnym naczyniu miksujemy razem banany, mandarynki, miód i jajka. Uwaga - przed wrzuceniem mandarynek sprawdźmy dokładnie, czy nie mają pestek! Ucieramy masło z cukrem na puszystą masę i naprzemiennie dodajemy do niego masę owocowo-jajeczną i mąkę z proszkiem i przyprawami.  Na końcu dodajemy wiórki, mieszamy jeszcze raz bardzo dokładnie, wylewamy do blaszki wyłożonej papierem i pieczemy w temperaturze 180°C przez około 60 minut. Ciasto jest dosyć ciężkie i wilgotne, więc raczej nie należy wystawiać go z piekarnika przed tym czasem. Można sprawdzić patyczkiem - jeśli patyk, którym nakłujemy ciasto będzie suchy ciasto jest gotowe.
Ciasto świetnie się przechowuje, jest bardzo wilgotne i aromatyczne przez kilka dni.
Przepis na większą keksówkę.

* mowa o kostce masła 250 g



1 komentarze:

Nette7 pisze...

Wygląda świetnie i na pewno tak smakuje! :)

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes