czwartek, 11 marca 2010

RAZ-W-MORDECZKI



czyli drobne przekąski:-) Od razu dodam, że nazwy niestety nie wymyśliłam sama, tylko zaczerpnęłam z  tego fantastycznego wątku autorstwa nobulshit z Galerii Potraw.
Uważam że nazwa doskonale oddaje charakter potrawy i mam nadzieję, że Autorka nie ma nic przeciwko temu, że sławię Jej wątek na moim blogu:-)

























Składniki:

2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki startego sera żółtego
puszka tuńczyka w sosie własnym (odsączonego)
1 mała puszeczka kukurydzy (odsączonej)
1 łyżka świeżego posiekanego koperku
ulubione zioła do smaku, u mnie akurat tymianek i bazylia
szczypta pieprzu
2 jajka
1 szklanka mleka
1/3 kostki rozpuszczonego masła

Robimy tak jak każde muffiny - produkty suche mieszamy dokładnie osobno, produkty mokre dokładnie osobno, a następnie łączymy suche i mokre razem mieszając krótko i niestarannie. Gotowe ciasto nakładamy do najmniejszych muffinowych foremek wyłożonych papilotkami. Pieczemy około 20 minut w temperaturze 180°C.

Uwagi:
- dla ułatwienia składniki na liście wpisane są w kolejności najpierw suche, potem mokre,
- babeczki możemy oczywiście zrobić w normalnej formie muffinowej, ale wtedy to już nie będą raz-w-mordeczki:-)

3 komentarze:

asiejka pisze...

nazwa podoba mi się bardzo
ale jeszcze bardziej te mini muffinki
zazdroszczę takich papilotek i foremki..

gosiaa99 pisze...

Oje faktycznie na raz:)
A nazwa też mi się podoba :)

Zaytoon pisze...

Genialnie malutkie.
W sam raz na jeden raz.

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes