niedziela, 14 marca 2010

SERNIK CZEKOLADOWY Z BRZOSKWINIAMI


Bardzo lubię zestawienie sera i czekolady, a ten sernik posmakował mi wyjątkowo także dlatego, że jest bardzo miękki i rozpływa się w ustach, a ja, jak już wielokrotnie tu deklarowałam, nie lubię serników ze spodami, więc trudno mi w tej materii dogodzić;-)



Składniki ciasta:

1 kostka masła
2 łyżki kakao
1/2 czekolady deserowej
1 szklanka cukru
4 jajka
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
3 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki masy serowej:

1 kg sera do serników
5 jajek
1 szklanka cukru pudru
2-3 łyżeczki cukru waniliowego
sok z 1/2 cytryny
1 budyń waniliowy

Dodatkowo:

1 puszka brzoskwiń

Masło, kakao, czekoladę i cukier rozpuszczamy w garnuszku. Powstałą masę studzimy, wybijamy do niej 4 żółtka, dokładnie mieszamy i dodajemy stopniowo mąkę, wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Na koniec delikatnie mieszamy z pianą ubitą z białek, odstawiamy na bok i przystępujemy do zrobienia masy serowej.
Mieszamy dokładnie ser z żółtkami, dodajemy sok z cytryny, cukier waniliowy, budyń. Białka ubijamy na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodajemy cukier puder i jeszcze raz ubijamy na sztywno. Mieszamy delikatnie z masą serową.
Wykładamy papierem blaszkę i na dno wykładamy 2/3 ciasta. Na to kładziemy ser, na serze układamy równomiernie brzoskwinie (wedle własnej fantazji) i wykładamy resztę ciasta. Górna warstwa będzie bardzo mała, właściwie można będzie tylko pomazać ciastem górę. Można to zrobić byle jak, ciasto w pieczeniu się rozleje, a chodzi o to, żeby gdzieniegdzie widać było przez nie ser i brzoskwinie. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 180°C przez ok. 60 minut.
Przepis na dużą tortownicę (27 cm) albo prostokątną blaszkę (23x35cm).

Uwagi:

- piszę ten przepis w marcu, stąd brzoskiwnie w puszce, ale oczywiście najlepiej dać świeże,
- z wierzchu można ciasto nierównomiernie polać czekoladą.

7 komentarze:

Patrizia pisze...

Uwielbiam serniki, no i ta brzoskwinka w środku! :)

Pozdrawiam, www.kuchnia-malolaty.blogspot.com

Ola pisze...

ja tez mam dzisiaj sernik:) z samego rana upieklam. Twoj wyglada pysznie:)

pozdrawiam

asiejka pisze...

sernik z brzoskwiniami to taka pyszna domowa tradycja
a czekoladowe ciasto to fajne urozmaicenie..

Ivon pisze...

Mmmmm wygląda wprost nieziemsko !!!

faalka pisze...

Upiekłam na święta. Pyszny serniczek. Pierwszy raz w życiu piekłam sernik i udał się wyśmienicie. Dziękuję za dobry przepis!

Daga pisze...

Bardzo się cieszę, że się udał!

Sonia pisze...

JESTEM ROZKOCHANA W TWOICH FANTAZJACH KULINARNYCH....SERDECZNIE POZDRAWIAM,SONIA

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes