wtorek, 16 marca 2010

SŁONE PALUCHY



U mnie znów na tapecie ulubione ciasto krucho-drożdżowe, tym razem jako paluchy. Świetna rzecz na przekąskę, dodatek do barszczyku lub zupy grzybowej. U mnie dziś właśnie z grzybówką. 
Swoją drogą dlaczego ja nie zrobiłam przy okazji precelków? Równie smaczne, a byłyby ładniejsze;-)





Składniki:
  
2 szklanki mąki pszennej
bryłka drożdży wielkości orzecha włoskiego
1/3 kostki zimnego masła
1 łyżka cukru
1 łyżeczka soli
1 jajko
3-4 łyżki kwaśnej śmietany (18-22%)

 
Rozcieramy drożdże z cukrem aż staną się płynne, dodajemy śmietanę, łyżkę mąki, mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. W tym czasie przesiewamy na stolnicę mąkę z solą, siekamy z zimnym masłem, dodajemy jajko, wyrośnięte drożdże i szybko zagniatamy ciasto. 
Odrywamy z ciasta niewielkie kawałki i rolując palcami na stolnicy formujemy z nich możliwie jak najcieńsze paluszki  (mniej więcej grubości ludzkiego palca),  które zaraz potem dzielimy na równe części (długość zależy od nas) i układamy na blaszce do pieczenia wyłożonej papierem. 
Gdy blaszka się zapełni smarujemy paluchy rozmąconym jajkiem i posypujemy czym lubimy: makiem, sezamem, grubą sola, kminkiem itd.
Pieczemy około 10 minut w temperaturze 180°C.

Dobre na ciepło, następnego dnia bardziej kruche, ale też smaczne. Ja najbardziej lubię z makiem i solą. Równocześnie:-)



3 komentarze:

Ania pisze...

Nie wiem czy precelki byłyby ładniejsze, bo te paluchy są śliczne!

Anonimowy pisze...

Jeśli te paluchy są kruche,to wygodniej się je,
niż precelki,a jeśli tak smakują te paluchy, jak wyglądają,to co tu jeszcze można dodać!

Anonimowy pisze...

Właśnie upiekłam paluchy, jeszcze się studzą w piekarniku. Paluchy są pyszne. Paluchy zrobiłam z kminkiem i z sezamem. Musze odganiać męża by wszystkich nie zjadł od razu.

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes