niedziela, 21 marca 2010

SZYBKA BABKA


Naprawdę szybka. I łatwo ją zrobić. Baza jest zawsze taka sama, natomiast dodatki można modyfikować według własnych potrzeb, upodobań i możliwości:-) Ja dziś dodałam migdały i  kakao.




Składniki:

4 jajka
1 szklanka mąki pszennej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1 szklanka cukru
1 małe opakowanie proszku do pieczenia (ja daję mniej)*
1 kostka masła (250g)
4 łyżki płatków migdałowych
2 łyżki kakao
kilka kropli esencji migdałowej

Całe jajka ubijamy razem z cukrem, aż staną się prawie białe i puszyste. Nie przerywając ubijania dodajemy stopniowo obydwie mąki, proszek do pieczenia, migdały, esencję, a na końcu wlewamy rozpuszczone masło (może być ciepłe) i bardzo dokładnie mieszamy. To przepis na babkę podstawową. 
Ja dziś dokonałam małej modyfikacji:  masę dzielimy na dwie części, do jednej dodajemy kakao, do drugiej łyżkę mąki. Dokładnie mieszamy, i wylewamy do wysmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą  blaszki. Od nas zależy, czy chcemy mieć na górze ciasto brązowe czy białe, więc kolejność wylewania nie ma większego znaczenia.

Pieczemy około 40 minut w temperaturze 180°C, najlepiej sprawdzić patyczkiem, czy ciasto się upiekło. Dużo zależy nie tylko od piekarnika ale i od blachy, szczególnie szybko piecze się w blaszkach z kominkiem.
Wspominam o tym, ponieważ babka nie powinna siedzieć w piekarniku dłużej niż to konieczne, bo nadmiernie się wysusza i traci przez to na smaku.
Ja dziś polałam swoją babkę czekoladą i posypałam uprażonymi płatkami migdałowymi, ale można po prostu posypać ją cukrem pudrem i też będzie smaczna.

* mowa o proszku 16g, ja daję zwykle 2/3 opakowania takiego proszku.
















2 komentarze:

chantel111 pisze...

oj tak, taka babka jest szybka, prosta w przygotowaniu i bardzo smaczna :)

Anonimowy pisze...

Super przepis. Wyszła baba jak nic. Dzięki

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes