sobota, 29 maja 2010

CIASTO MUFFINOWE Z TRUSKAWKAMI


Muffinowe, bo wykorzystałam do niego najpopularniejszy przepis na muffiny. Nie chciało mi się jednak wlewać ciasta do foremek, więc wylałam je na jedną dużą blachę. Teraz już będę tak robić, bo ciasto jest bardzo smaczne (moim zdaniem lepsze od maślankowego), lekkie, wilgotne i bardzo długo utrzymuje świeżość (dużo dłużej niż muffiny).
Przy okazji - to jest chyba najprostsze ciasto z owocami jakie znam. Nie trzeba nawet wyciągać miksera z szafki:-)



Składniki ciasta:


2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1 szklanka cukru
1 szklanka kefiru
3 jajka
2-3 łyżki prawdziwego cukru waniliowego lub małe opakowanie cukru wanilinowego
1/2 szklanki oleju lub rozpuszczonego masła
2 pełne łyżeczki proszku do pieczenia
truskawki lub inne owoce, wedle upodobania, u mnie około 30 dag

Kruszonka:

1 łyżka miękkiego masła
3-4 łyżki cukru
3-4 łyżki mąki
odrobina cukru waniliowego

przepis na dużą tortownicę lub kwadratową blachę



Mieszamy dokładnie w jednej misce składniki suche, w drugiej misce dokładnie składniki mokre, a następnie zawartość obydwóch misek łączymy ze sobą i mieszamy niespecjalnie dokładnie, ot tak, żeby składniki się połączyły. Grudki mogą zostać. Wylewamy do wyłożonej papierem lub posmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą blachy. Na wierzchu układamy umyte i odsączone z wody truskawki, posypujemy kruszonką i do piekarnika.
Kruszonkę robimy zlepiając w drobne grudki wszystkie składniki.
Pieczemy około 40-50 minut w temperaturze 190°C.
Pyszne jest lekko ciepłe, ale na następny dzień też bardzo smaczne.

Uwagi:

- świetnie smakuje z cukrem trzcinowym;
- zamiast kruszonki można ciasto posypać cukrem pudrem.

45 komentarze:

Ewa Smaczniutkie.pl pisze...

Świetny pomysł !

emma001 pisze...

Jak muffinkowe to z pewnością pyszne ;)

Just My pisze...

uwielbiam ciasta takie puszyste z owocami pomiędzy tym pysznym puchem :)

przecinkowa pisze...

Pomysłowe :)Taka jedna duża muffina ;)

milk_chocolate84 pisze...

ooo.. właśnie takiego przepisu szukałam!
Z nieba mi spadł :)) Lecę piec!

Alinka pisze...

Bardzo pomysłowo i jaka oszczędność czasu:) Pomysł kupuję i ciacho też, bo apetycznie wygląda:)

milk_chocolate84 pisze...

zaraz.. na pewno bez jajek?

Daga pisze...

o rany, oczywiście że z jajkami, 3 jajka!
Bardzo przepraszam, już koryguję!

milk_chocolate84 pisze...

Spisałam przepis.. wkładam wszystko do misek, nagle olśnienie! Tylko pół szklanki oleju na wszystkie składniki? Dodałam więc od siebie 2 duże jajka i szklankę mleka. Można powiedzieć że zachowałam proporcje ;) A ciasto już się studzi :)) Spoko, zdarza się, udało mi się opanować chwilową dezorientację :))

Usagi pisze...

I w dodatku świetnie wygląda. A sezon truskawkowy już tuż, tuż :)

Daga pisze...

Milk_chocolate jeszcze raz przepraszam i dziękuję za czujność i zwrócenie uwagi. Co ciekawe to mój drugi błąd odkąd prowadzę bloga i po raz drugi zapomniałam o jajkach;-) Postaram się być uważniejsza.
Mam nadzieję, że ciasto wyszło dobre i życzę smacznego:-)

kostka pisze...

Nie wpadłabym na to, a często drałowałam do sklepu w panice - bo papilotek brakło...
Świetny pomysł na szybkie ciasto, niewymagające upaprania połowy kuchni :D

milk_chocolate84 pisze...

Ciasto jadłam jeszcze mocno ciepłe. Jest pyszne, a robi się je dosłownie w 5 minut :) Wspaniały pomysł. Efekt pokażę lada chwila na blogu :) Pozdrawiam i dziękuję za wspaniały przepis :)

Daga pisze...

Bardzo się cieszę, że wyszło i smakuje:-))

asieja pisze...

ja bym pewnie i tak upiekła w wersji muffinkwej. bo lubię.

majka pisze...

Wyglada rewelacyjnie :) Narobilas mi strasznej ochoty na to ciasto :)

Daga pisze...

To zrób! Ono jest naprawdę bardzo proste i robi się migusiem:-)

Mirabelka pisze...

Zrobiłam, przepyszne ciasto! :) dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

Daga pisze...

dziękuję! Bardzo mi miło :-)

aga pisze...

Ciasto wygląda bardzo smacznie i zapewne tak smakuje. Dzisiaj biorę się za pieczenie, bo ślinka mi cieknie jak patrzę na zdjęcie.
Mam tylko pytanko, ta ilość składników to na jaką blaszkę?

Daga pisze...

Aga, tak jak napisałam pod składnikami: przepis na dużą tortownicę lub kwadratową blachę ;-)))
Mam nadzieję, że będzie Ci smakowało, trzymam kciuki!

aga pisze...

Daga, bardzo dziękuję Ci za odpowiedź :) gdzie ja mam oczy, czytałam ten przepis tyle razy i nie widziałam nic o wielkości formy.... Teraz już to widzę i to dokładnie. Jeszcze raz dziękuję :)

Daga pisze...

Aga, to pewnie ja powinnam popracować nad wyraźniejszym zaznaczaniem istotnych rzeczy. A najważniejsze w tym wszystkim, żeby Ci wyszło smaczne ciasto:-)

Anonimowy pisze...

składniki mokre mieszamy? ale tam jest tylko olej... nie zapomniałaś czasem o jajkach? :P

Ola

Anonimowy pisze...

oj kurde. niezla jestem. zapisalam sobie ten przepis na komputerze jak tylko sie ukazal i nie bylo jeszcze komentarzy... i dlatego tak napisalam :P
ale juz otworzylam przepis z netu i wszystko wiem :P
wlasnie ide je robic :)

Ola

Daga pisze...

grunt że się wyjaśniło:-)

Anonimowy pisze...

ciasto pyszne :) w dodatku szybkie, latwe i ciche - jak coreczka spi to wole jej nie draznic mikserem :P
wczoraj upieklam, dzis juz zostal kawalek tylko.. a dodam ze jest nas tylko trojka :D

Ola

aga pisze...

ciasto upieczone i zjedzone, jest bardzo pyszne i szkoda, że tak szybko znika, ale następnym razem zrobię z większej ilości składników i w większej blaszce.
Super przepis, wchodzi już na stale do mojego repertuaru wypieków.

Daga pisze...

Bardzo się cieszę:-)

Anka M. pisze...

Zastanawiam się nad tym prawdziwym cukrem waniliowym? hihihih Zdarzają się jakieś podróby? ;)

Daga pisze...

O podróbach nic nie wiem;-)
Ja specjalnie podkreśliłam że prawdziwy, z laski wanilii, żeby nikt nie pomylił z powszechnie dostępnym waniLINowym:-)

Anka M. pisze...

No i to mnie właśnie zaskoczyło, bo kupuję cukier waniliowy od lat i nigdy się nie zastanawiałam jaki. Nie wiedziałam, że są dwa rodzaje. Używam na bank tego powszechnego. A ten prawdziwy jest droższy? Trudno go dostać?
Ciasto upieczone i wszystkim smakowało :)))))))

Daga pisze...

Aniu, to co kupujesz to najpewniej cukier waniLINowy, musisz się przyjrzeć napisowi na torebeczce. Cukier z prawdziwą wanilią też się zdarza, ale najprościej zrobić go samodzielnie zakopując rozkrojoną wzdłuż i pokrojoną na kawałki laskę wanilii w bardzo drobnym cukrze do wypieków, albo w cukrze pudrze. Cukier przechodzi zapachem prawdziwej wanilii już po kilku dniach i to naprawdę zupełnie inny zapach niż zapach waniliny.
Cieszę się, że ciasto wyszło:-))

Anonimowy pisze...

bylo pyszne:) to pierwsze ciasto, które mi urosło i nawet nie opadło:P zamiast truskawek dalam rozgniecione banany i czekolade mmmm pycha:)

Daga pisze...

Bardzo się cieszę, że smakowało. Banany i czekolada to fajny pomysł, muszę to przemyśleć ;-)

Anonimowy pisze...

Wspaniale, pyszne i proste ciasto!! Dziekuje za przepis i pozdrawiam :) Iza

Anonimowy pisze...

Ciasto proste do zrobienia i bardzo dobre.

Anonimowy pisze...

własnie sie piecze... zobaczymy co to bedzie:p przez okno w piekarniku wyglada obiecujaco :P swoja droga to super ze teraz wszystko mozna znalesc wpisujac w google i nie trzeba wertowac miliona ksiazek kucharskich... luksus jak diabli :P

Keskese pisze...

Właśnie wstawiłam do piekarnika :) ale z czereśniami :P

Anonimowy pisze...

Rewelacyjne ciasto! Robiłam je raz z truskawkami a za drugim razem z rabarbarem. PYCHA!

Anonimowy pisze...

Witam, mam pytanie i proszę o radę, ponieważ drugi raz z kolei wyszedł mi zakalec z ciasta jogurtowego a chcę się koniecznie dowiedzieć co robię źle. Najpierw podam proporcje produtów:
400 gram mąki pszennej tortowej + łyżka mąki ziemniaczanej
4 jaja kurze
140 ml oleju
250 gram jogurtu greckiego light
260 gram cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
+ 3,4 owoce kiwi pokrojone w plasterki
Wykonanie:Kiwi, obrać ze skórki i pokroić na cząstki, każdą z nich przekroić na 2-3 części. Jajka ubić z cukrem (i cukrem waniliowym). Dodać jogurt , olej i dobrze wymieszać. Stopniowo dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia (ciasto powinno mieć konsystencję podobną do ciasta na muffiny). Wyłożyć do nasmarowanej tłuszczem lub wyścielonej pergaminem blachy. Poukładac kiwi, lekko wciskając w ciasto. Piec w temp. 200 st.C. przez 30-40 minut (sprawdzić patyczkiem).
I wszystko jest idealnie ciasto rośnie, tylko właśnie psuje się wszystko gdy sprawdzam czy się upiekło patyczkiem - po ok. 60 min pieczenia w temp. 180 stopni ciasto bylo zarumienione ladnie pachnialo wszystko bylo ok, natomiast gdy wlozylam patyczek - a okazal sie suchy ciasto momentalnie opadlo, po wyjęciu oczywiście zakalec. Bardzo proszę o ocenę w czym mogę robić błąd, może złe proporcje składników, a może jogurt powinien być zwykły naturalny? i czy znaczenie ma to że był wyjęty z lodówki, nieocieplony do temperatury pokojowej? Bardzo proszę o odpowiedź!

Daga pisze...

Bardzo trudno oceniać mi przepisy których nie opracowywałam, a nawet nie miałam okazji wypróbować. Może warto spytać osobę, która ten przepis skutecznie wypróbowała lub też ( o ile to możliwe) go opracowała? Ze swojej strony mogę polecić ciasto ciasto jogurtowe, które wypróbowałam http://zpiekarnika.blogspot.com/2010/05/babka-owocowa.html Robiłam je z różnymi rodzajami jogurtu oprócz greckiego light i wychodziło bez zastrzeżeń.

Aneczka pisze...

Całkowicie popieram wszystkie komentarze,
ciasto PYCHA!!!
zamiast truskawek dodałam banany pokrojone w kostkę i czekoladę rozdrobnioną w małe kawałeczki :)

Anonimowy pisze...

Mniaam, mój mały łasuch jest już zachwycony samym obrazkiem :P Lecę pieeec :P

Anonimowy pisze...

Przepis jest wspaniały, piekłam już z truskawkami, jagodami, dziś z czereśniami. Za każdym razem mistrzostwo świata! A pracy 5 minutek :)

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes