wtorek, 27 lipca 2010

Rolada podwójnie czekoladowa z jagodami


Podwójnie czekoladowa, bo oprócz ciemnej czekolady użyłam też czekolady białej. Bardzo lubię takie czekoladowo-czekoladowe połączenia. Przy okazji zaś odkryłam, że masa z białą czekoladą i jagody to jest naprawdę to..:-)






Składniki ciasta:

6 jaj
6 czubatych łyżek cukru pudru
4 łyżki mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 łyżki dobrego kakao

Składniki masy:

1/2 litra śmietanki kremowej (36%)
1 czekolada biała 100g
3-4 łyżki świeżych suchych jagód

Do nasączenia:


1/2 szklanki przegotowanej wody
2 łyżki aromatycznego alkoholu (u mnie kawowa Kahlua)
3 łyżeczki soku z cytryny
1-2 łyżeczki cukru (jak ktoś lubi słodsze smaki)



Do ozdobienia:

1/2 tabliczki gorzkiej czekolady (czyli 50g)



Nastawiamy piekarnik do temperatury 160°C . Całe jajka ubijamy z cukrem przez około 10 minut, aż masa zesztywnieje i kilkakrotnie powiększy swoją objętość. Dodajemy stopniowo mąkę przesianą z kakao, mieszamy delikatnie i wylewamy do największej blachy piekarnikowej wyłożonej papierem. Pieczemy przez około 30 minut. Uwaga, nie można ciasta przesuszyć, bo nie da się go zwinąć w roladę!
Gdy jest upieczone wyciągamy z piekarnika i jeszcze gorące przekładamy razem z papierem na rozłożoną na blacie ściereczkę, a następnie razem ze ściereczką zwijamy w rulon, tak jakbyśmy zwijali dywan. Pozostawiam do ostygnięcia.

Ubijamy porządnie schłodzoną kremówkę na sztywno. Białą czekoladę rozpuszczamy na parze lub w mikrofali. Gdy odrobinę ostygnie łączymy delikatnie i stopniowo z masą śmietanową.

Mieszamy wodę z pozostałymi składnikami ponczu.

Zimną roladę rozwijamy zdejmując z niej przy okazji papier. Nasączamy delikatnie ponczem i rozsmarowujemy na niej 3/4 masy śmietanowo-czekoladowej, posypujemy równomiernie jagodami i zwijamy w rulon. Gotowe ciasto przenosimy na docelową tacę i dekorujemy resztą śmietany.

Gorzką czekoladę roztapiamy na parze, studzimy i ozdabiamy wierzch rolady.

Roladę wstawiamy do lodówki na około 1/2 godziny, aby nabrała smaku.

Uwagi:

- jeśli lubimy bardzo słodkie ciasta możemy zwiększyć ilość białej czekolady, albo dodać do śmietany 3-4 łyżki cukru pudru;

- myślę, że równie dobra byłaby rolada z malinami, bo biała czekolada i maliny to również jest "to" :-)

- na zdjęciu widać ozdoby z fioletowej masy - zrobiłam ją przekładając 2 łyżki masy śmietanowej do miseczki, w której były poprzednio jagody. Masa zabarwiła się ich sokiem.

16 komentarze:

halina.do pisze...

wow, świetna ta rolada! musi być pyszna... :-)

majana pisze...

O wow! Jest doskonała! Cudowna rolada!:)

jadzia pisze...

Przecudnej urody i tak pewnie smakuje jak wygląda :)

kasiaaaa24 pisze...

Pięknie się prezentuje, a smak z pewnością fenomenalny. Jeszcze nigdy nie robiłam rolady :)

gin pisze...

Brzmi bardzo apetycznie. Tylko "jedna biała czekolada" to dla mnie określenie niezwykle enigmatyczne... Ile gram mają Twoje opakowania?

Daga pisze...

Masz rację Gin, już poprawiam w przepisie, chodzi mi o standardowe dostępne w PL tabliczki 100g

joanna_kuchareczka pisze...

Świetna rolada. Musi być pyszna.

Izaa pisze...

pięknie wygląda....

gosiaa99 pisze...

Powiem tak..rolada wyglada oblednie!!:)

aga pisze...

poprostu rewelacja! rolada, ze palce lizac! czekolada i jagody - pycha!!!

gin pisze...

Dzięki :) Teraz będę ją mogła przygotować z pewnością, że nic nie poknocę :) A mam na nią ogromną ochotę... :)

asieja pisze...

prześliczne

nic więcej nie powiem

:-)

Daga pisze...

Dziękuję bardzo, miło mi, że Wam się rolada podoba.
Gin - trzymam kciuki:-)

KwestiaSmaku pisze...

Mmmm, ta masa to musi być pyszna!:) Pięknie wygląda!

milk_chocolate84 pisze...

ta ściekająca czekolada powaliła mnie na kolana :] To istne cudo :D

Anonimowy pisze...

Kilka dni temu wypróbowałam ten przepis i polecam ;-)Ciasto bardzo smaczne, biszkopt urósł pięknie mimo moich obaw miksowania białek na raz z żółtkami. Chcę tylko zaznaczyć, że najlepiej smakuje jak poleży dobę w lodówce, bo wtedy biszkopt odrobinę zwilgotnieje pod wpływem śmietany. Wprowadziłam też dwie drobne zmiany - do ponczu zamiast alkoholu dałam kilka kropli ekstraktu z wanilii, a do samej masy śmietanowej 2 łyżeczki rozpuszczonej w wodzie i zsiadłej w zimnie żelatyny. Dzięki temu ciasto leży mi już w lodówce kilka dni, a śmietana w ogóle nie pływa, jak to się czasem dzieje. Ciasto jest słodkie, sycące, a jagody znakomicie przełamują smak czekolady. Polecam ;-)

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes