poniedziałek, 5 lipca 2010

SCONES



Czyli niewielkie bułeczki pochodzenia szkockiego, bardzo popularne w całej Wielkiej Brytanii i nie tylko. Robi się je niezwykle szybko i łatwo. Mają charakterystyczną konsystencję - są dosyć ciężkie, takie krucho-gliniaste. Zwolennicy wypieków lekkich jak puch raczej się nimi nie zachwycą. Ja je uwielbiam. Świetnie smakują ze świeżym masłem, domowym dżemem, miodem. U mnie dziś w lekkiej wersji letniej: z homogenizowanym serkiem waniliowym i świeżymi truskawkami.
Przepisów na scones jest bardzo wiele, ten mój spisałam sobie wiele lat temu do notesu z internetu, prawdopodobnie z forum kulinarnego na gazeta.pl. Niestety nie wiem i nie potrafię teraz znaleźć, kto go wtedy podał.



Składniki:

2 i 1/2 szklanki mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczka soli
1/2 kostki zimnego masła (100g)
4 łyżki drobnego cukru
10 dag rodzynek
2 jajka rozbite z taką ilością mleka, żeby stanowiły 250 ml płynu




Piekarnik nagrzewamy do 220°C. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, solą i cukrem, siekamy drobno z zimnym tłuszczem, dosypujemy rodzynki, dolewamy jajka wymieszane z mlekiem, zostawiając 2-3 łyżki do posmarowania wierzchów i całość dokładnie i szybko zagniatamy. Ciasto ma mieć konsystencję pozwalającą na łatwe formowanie bułeczek. Jeśli jest zbyt rzadkie możemy dosypać mąki. Gdy jest gotowe rozwałkowujemy je na grubość około 2 cm i wykrawamy szklanką lub miseczką okrągłe bułeczki. Możemy je też formować ręcznie, ale te wykrawane mają moim zdaniem ładniejszy kształt po upieczeniu. Gdy są gotowe smarujemy je pozostałym jajkiem z mlekiem i wstawiamy do piekarnika na około 15 minut. Jemy jeszcze ciepłe, chociaż ja lubię je też na zimno. Z podanego przepisu wychodzi około 12 sztuk. Smacznego:-)


6 komentarze:

kasiaaaa24 pisze...

Muszą byc pyszne z takimi dodatkami :) Ogólnie super wyglądają z tą truskawą :)

Pozdrawiam :)

Faalka pisze...

No to to już naprawdę możesz spakować i do mnie wysłać ;) Bez serka i truskawek :)

Myślę, że będą smakować frakcji antymufinowej.

milk_chocolate84 pisze...

to jedne z tych pyszności które czekają wciąż na mojej liście :)

asieja pisze...

lubię scones
zawsze się udają

Paula pisze...

najchętniej zjadam je na śniadanie :)

Olciaky pisze...

Mniam!:)

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes