poniedziałek, 2 sierpnia 2010

Quiche tuńczykowy


Ciekawa propozycja dla wielbicieli potraw z tuńczykiem. Dotychczas tuńczyka wykorzystywałam do makaronu, pizzy albo do dyżurnej już w sumie sałatki tuńczykowej i nie wyobrażałam sobie, że można z nim zrobić coś w rodzaju tarty. Okazuje się jednak, że to całkiem smaczny wariant. Na pewno będę do niego wracać.
Przepis pochodzi z  Tarty na słodko i słono,  Mai Barakat-Nuq, wyd Wiedza i Życie.
 Nieco zmniejszyłam ilości składników, bo nie miałam więcej w domu, oryginalnie quiche wychodzi dużo wyższy niż to widać na moich zdjęciach.



Składniki ciasta:

300g mąki
150g masła
2 jajka
szczypta soli

Składniki nadzienia:

250 g tuńczyka w sosie własnym (dałam 200)
5 jaj (dałam 3)
300 g twarogu
125 ml mleka (dałam nieco mniej)
2 łyżki mąki  (dałam jedną)
30 g odsączonych kaparów
150 g wydrylowanych oliwek
150 g utartego parmezanu
sól, pieprz



Miękkie masło pokroić na kawałki, wymieszać z jajkami i solą, a następnie wgnieść do masy mąkę. Gotowe ciasto przykryć mokrą ściereczką i wstawić do lodówki na  minimum 1 godzinę.
Tuńczyka rozdrabniamy widelcem, mieszamy z jajkami, twarogiem i kaparami. W osobnej misce mieszamy mleko z mąką, dodajemy przyprawy, wlewamy do tuńczyka.  Na końcu do masy dodajemy 2/3 parmezanu i oliwki.
Wykładamy blaszkę ciastem, wylewamy masę, posypujemy ją z wierzchu resztą parmezanu i pieczemy 35 minut w temperaturze 210°C. podajemy na ciepło, można podawać z dodatkiem sosu pomidorowego. Smacznego :-)

12 komentarze:

Ania pisze...

Ja "lecę" na każdą rybę! Tarta rewelacyjna!

gosia99 pisze...

Pysznie wyglada...ojej jak mis ie zachcialo tarty teraz! :)

majana pisze...

Jak pysznie wygląda! Na pewno świetnie smakuje, mniam:)

Ola pisze...

kolejny przepis trafia do ulubionych

dorota20w pisze...

uwielbiam tuńczyka - mniam

aga pisze...

fajny przepis na smaczne jedzonko:) zapisuje, pozdrawiam:)

Anonimowy pisze...

Kupiłam dziś mąkę żytnią i zamierzam zrobić dziś tą tartę.Użyć tylko ciemnej mąki czy złączyć dwa rodzaje?

Daga pisze...

Gdybyś miała użyć tylko pszennej razowej albo orkiszowej polecałabym całość zrobić z takiej mąki. W przypadku żytniej obawiam się trochę o rezultaty, bo nie testowałam tego akurat przepisu z mąką żytnią. Może dla bezpieczeństwa zrób pół na pół żytnią z pszenną?

okruch pisze...

Z tartą bakłażanową mi nie poszło, za to "kisz" bardzo mile mnie zaskoczył :) Wyglądał niezbyt ciekawie po wylaniu do formy, za to po upieczeniu był świetny. No i po prostu pyszny! Świetny pomysł na obiad/kolację, znajomym też smakował.

Anonimowy pisze...

a trzeba odcedzić tego tuńczyka? w ogóle nie znam się na pieczeniu/gotowaniu a muszę zrobić kolacje:)

Daga pisze...

Jeśli tuńczyk jest dobrej jakości wody nie ma w nim aż tak wiele, więc można ją zostawić, ładnie się wchłonie, gdy tuńczyka rozdrobnimy.

kaczodajnia.blogspot.com pisze...

Kolejny genialny przepis. Przetestowałam i uwieeelbiam. http://kaczodajnia.blogspot.com/2012/01/quiche-z-tunczykiem.html
Dziękuję za kolejny przepis i pozdrawiam

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes