niedziela, 12 września 2010

Ciasto owocowe z mąki ziemniaczanej


Mąka ziemniaczana świetnie sprawdza się w ciastach biszkoptowych, ucieranych, a nawet w kruchych, ale jako dodatek, a nie główny składnik. Tymczasem ja musiałam upiec coś bezglutenowego, tak więc nie było mowy o żadnych pszennych dodatkach. Bałam się, że wyjdzie coś w rodzaju słodkiej gąbki, ale okazało się, że obawy były nieuzasadnione. Ciasto wyszło bardzo smaczne, niezwykle lekkie i delikatne.
Inspiracją był dla mnie ten przepis na babkę piaskową.



Składniki:


4 jajka
1 i 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka cukru
1 kostka masła
ok 1 szklanka dowolnych owoców pokrojonych na niewielkie kawałki




przepis na dużą tortownicę lub kwadratową blaszkę 24x24 cm



Kostkę masła roztapiamy i odstawiamy do ostygnięcia. Jajka ubijamy z cukrem aż masa kilkakrotnie powiększy objętość, stanie się sztywna i prawie biała. Nie przerywając ubijania dodajemy stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Na koniec wlewamy rozpuszczone masło i jeszcze raz całość porządnie mieszamy. Wylewamy do wyłożonej papierem do pieczenia blaszki. Na wierzchu układamy owoce. Pieczemy przez około 40 minut w temperaturze 180°C
Gotowe posypujemy cukrem pudrem wymieszanym z wanilią.
Smacznego:-)
















18 komentarze:

wiosenka27 pisze...

Wygląda super puszyście:)

majana pisze...

Ach,jakie ono ładne! MUszę zrobić kiedyś takie. Pysznie wygląda i tak delikatnie:)

Zaytoon pisze...

Fajny pomysł z tą mąką ziemniaczaną. A ciasto ma tak genialną strukturę...

Pozdrawiam! :)

Paula pisze...

zaciekawiła mnie ta mąka :)

Karmel-itka. pisze...

ojej, z ziemniaczanej nie jadłam nigdy. ale zapowiada się ekspresowo i pysznie ;]
ładnie wygląda!

aga pisze...

zapowiada sie smaczne ciacho:)
na samej mace ziemniaczanej? ciekawi mnie to, wiec postaram sie wyprobowac niedlugo.

Anonimowy pisze...

hmmmm...ciekawy pomysł,chętnie wypróbuję ten przepis

Anonimowy pisze...

zrobilam,wyszlo swietne,choc owoce opadly na dno,ale to nic:)

Anonimowy pisze...

Upiekłam to ciasto, tylko bez owoców. Wyszedł kloc gumowaty, cały jak zakalec. Jak świat światem, ciasto piecze się z mąki pszennej, najwyżej z niewielkim dodatkiem ziemniaczanej. Szkoda było składników.

Daga pisze...

Widocznie popełniłaś jakiś błąd. Ciasto powinno wyjść lekkie i puchate. Nie wiem natomiast czy bez owoców będzie smaczne, mąka ziemniaczana nadaje mu dosyć specyficzny smak. Poza tym mam nadzieję, ze doczytałaś, to co napisałam na początku przepisu: to produkt BEZGLUTENOWY, dodatek mąki pszennej jest więc w tym cieście wykluczony:-)

Anonimowy pisze...

dziś zrobiłam to ciasto jest dobre pięknie urosło delikatne jak biszkopt wygląda dokładnie jak na obrazku

Daga pisze...

bardzo się cieszę, że ciasto się udało :-)

Anonimowy pisze...

jajka ubijamy z cukrem... to znaczy ze nie oddzielamy bialek od zoltek?? tylko ubijamy razem?:)

Daga pisze...

tak, razem:-)

Aga pisze...

Szczerze to nie wierzylam w ten przepis, ale zrobilam i sie udalo :) Naprawdę super, zwłaszcza, że jestem bezglutenowcem :) Owoce tez mi co prawda poszly na spód, ale to nic.

Daga pisze...

Na owoce niestety nie mam w tym cieście wpływu, czasami idą na dno. U mnie to było pół na pół, cięższe znalazły się na dnie. Cieszę się jednak, że ciasto się udało :-)

Anonimowy pisze...

wiele lat temu pieklam biszkopt z maki ziemniaczanej niesamowity byl tylko ze jajka ubijalam w kapieli cieplej 15 min. i potem 15 min.az do wystygniecia dodajac reszte skladnikow, jutro upieke i podam dokladny przepis bo widze ze sa ludzie ktorzy nie moga innych mak uzywac...matylda

Anonimowy pisze...

niestety proszek do pieczenia może zawierać gluten

Prześlij komentarz

Serdecznie zapraszam do komentowania. Spryciarzy, którzy wpisują się tu tylko po to, żeby umieścić link do swojej strony uprzejmie informuję, że ich posty są usuwane na bieżąco. Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam:-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes