piątek, 3 września 2010

Sernik na zimno z białą czekoladą i owocami


Rzecz będzie o tym, jak nie zrobić pysznego sernika jagodowego.

Otóż aby nie zrobić sernika jagodowego należy dostać malutki śliczny słoiczek z bardzo ciemną zawartością i  informacją, że to leśne jagody w słodkiej zalewie. Następnie trzeba oddać się kulinarnym marzeniom, w których dochodzimy do wniosku, że na jagodzianki to tego jest za mało, ale smak jagód i sera to przecież fantastyczne zestawienie, a jak jeszcze dodamy białą czekoladę, to znajdziemy się w kulinarnym niebie. 

W dalszej kolejności należy z czułością spojrzeć na ww. słoiczek jagód i żwawo przystąpić do pracy, dochodząc przy okazji do miłego wniosku, ze najlepszy będzie sernik na zimno, bo bardziej wyrafinowany w smaku. 
 Ważna uwaga: w czasie przygotowań  obowiązkowo marzymy sobie, jaki to cudowny efekt smakowy i kolorystyczny uda nam się osiągnąć!

 Pod koniec prac, gdy wymieszany sernik zastyga już grzecznie w formie, sięgamy wreszcie po bohatera dnia, głównego aktora, naszą wisienkę na torcie, czyli wspomniany słoiczek jagód, żeby wymieszać je z przygotowaną już (a jakże!) galaretką z owoców leśnych i tą smakowitą masą uwieńczyć dzieło. 

Odkręcamy słoiczek i co widzimy? Ano widzimy borówki. Nie borówki amerykańskie. Zwykłe borówki. Bardzo ładne, ciemnoczerwone. Kompletnie nie pasujące do sernika na zimno. Jedyna bowiem rzecz na zimno w jakiej sobie borówki wyobrażamy to zimny indyk. Albo schab. Możliwie bez białej czekolady.
 Cóż, darczyńca się pomylił, a masa ciągle czeka na przysłowiową wisienkę. Zaraz, zaraz... wisienkę? W sumie wiśnie i biała czekolada to przecież świetne połączenie! 
Zupełnie przypadkowo wyszło więc bardzo smacznie, a ja cóż, czekam, może ktoś podaruje mi słoiczek jagód..;-)



Składniki masy:


1/2 kg sera sernikowego
2 białe czekolady (każda 100g)
1/2-3/4 szklanki cukru pudru (ilośc zależy od tego, czy ser jest kwaśny)
4-5 łyżeczek żelatyny
1/2 litra  słodkiej śmietany 30 lub 36%
1/2 szklanki wrzątku
1 łyżka ekstraktu waniliowego lub 2 łyżki cukru waniliowego

Składniki spodu:


1 paczka dowolnych kruchych herbatników, u mnie kokosowe

Składniki polewy:

słoiczek około 300 g wiśni w cukrze*
lub jagód, o ile nie okażą się borówkami;-)
1 galaretka o smaku wiśniowym (jeśli wiśnie) lub owoców leśnych (jagody)



* wiśnie w cukrze to po prostu zawekowane wydrylowane wiśnie zasypane cukrem, bez dodatku wody. Wiśnie puszczają sok, ale ponieważ nie są zalane wodą nie tracą również swojego świetnego smaku.
Możemy takie wiśnie zrobić również z wiśni mrożonych, zasypując je cukrem, aż puszczą sok, a następnie podgrzewając całą masę, aby cukier się rozpuścił.



Tortownicę wykładamy folią. Na dnie układamy herbatniki.
Żelatynę rozpuszczamy we wrzątku. 
Białe czekolady rozpuszczamy na parze. 
Śmietanę ubijamy na sztywno dodając 2-3 łyżki cukru pudru.
Resztę cukru mieszamy dokładnie z serem. Cały czas mieszając dodajemy ekstrakt waniliowy lub cukier waniliowy, rozpuszczoną, lekko przestudzoną czekoladę, przestudzoną żelatynę. Na końcu delikatnie mieszamy masę z bitą śmietaną, wylewamy do tortownicy i wkładamy do lodówki, aby masa stężała.

Rozpuszczamy galaretkę w połowie ilości wody (na ogół jest to 1 szklanka) i łączymy z wiśniami oraz zalewą, w której były. Gdy masa owocowa się ochłodzi i zaczyna lekko tężeć wykładamy ją na stężałą masę serową i ponownie wkładamy do lodówki. Sernik można jeść po mniej więcej 3-4 godzinach licząc od momentu, kiedy wyłożyliśmy na wierzch masę owocową. 
Smacznego!

Uwagi:

- możemy wykorzystać zwykłe wiśnie z kompotu, oczywiście bez pestek, nie dodajemy wówczas całej zalewy tylko mniej więcej 1//3 szklanki
- wiśnie można zastąpić innymi owocami, ale powinny mieć zdecydowany smak, który przeciwstawi się masie czekoladowo-serowej.













11 komentarze:

Ewa Smaczniutkie.pl pisze...

Sernik wspaniały, a czy z wiśniami, czy z jagodami to już bez różnicy :):):)

majana pisze...

Pysznie wygląda ten serniczek! Taki puszysty, mniam:) Podoba mi sie wersja z wiśniami,ale i jagody to dobry pomysł. Ja tam moge ze wszystkimi dodatkami, serniki ubóstwiam:)

Karmel-itka. pisze...

sernik! hurrra! xd
piękny. taki lekki, w towarzystwie doborowym ;]

kasiaaaa24 pisze...

Fantastycznie wygląda! Musi byc przepyszny :)

Justin&Dorothy pisze...

Sernik....Mniam... Wygląda super..:)

Zaytoon pisze...

No to niezłe miałaś przygody! Ale bez względu na wszystko sernik wygląda świetne! Chętnie zobaczyłabym jego kawałeczek na własnym talerzyku. ;)

Pozdrawiam!

czarna0505 pisze...

Wspaniały, wypróbowałam i polecam. Bardzo delikatny i puszysty, nie wiedziałam na jaką tortownicę, zrobiłam na 20cm, wyszły mi jeszcze dwa spore pucharki.
Jesteś mistrzynią serników i moją nową inspiracją

Daga pisze...

Bardzo się cieszę, że wyszedł:-) Ja go robiłam chyba w tortownicy 23 lub 24 cm.

kasia_stanik pisze...

Witam. Robiłam. Pychota. Ja robiłam z konfiturami z wiśni niskosłodzony. Wyszedł super. pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Witam, też robiłam ten sernik - i potwierdzam, pyszny:-)

Pol Agnieszka pisze...

To ciasto jest jednym z moich najbardziej ulubionych i na pewno wypróbuje też ten przepis. Z reguły robi się je podczas lata ale ja tam je lubię przez cały rok. Jak dla mnie najlepiej smakuje z cienką galaretką wiśniową lub kawałkami owoców takich jak maliny, ananas czy kiwi. Sama robię taki prosty http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-pyszny-sernik-na-zimno/ ale jak kto lubi, też warto spróbować. A może ktoś robił sernik na zimno z granatem lub liczi ?

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes