piątek, 17 września 2010

Sernik orzechowo-malinowy


Kolejna propozycja sernikowa inspirowana jedną z moich ulubionych książek Najlepsze Serniki Świata, wydawnictwa RM.
Połączenie orzechów z malinami wydało mi się ciekawe i nie zawiodłam się, chociaż wprowadziłam sporo zmian, w oryginalnym przepisie smak malin jakoś się w serniku gubił.



Składniki:

3/4 kg twarogu sernikowego
1 szklanka cukru
3 jaja
1 szklanka śmietany
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
100 g masła orzechowego
1/3 szklanki konfitur malinowych
1/2 szklanki świeżych lub mrożonych malin

Spód:


150 g drobno pokruszonych ciastek orzechowych
40 g roztopionego masła


przepis na tortownicę ok. 20 cm



Pokruszone ciastka mieszamy z masłem i wykładamy dno tortownicy. 
1/2 kg sera mieszamy z cukrem, nie przerywając mieszania dodajemy pojedynczo jajka, a następnie śmietanę i wanilię. 
Pozostałe 1/4 kg sera mieszamy z masłem orzechowym i konfiturą.
Na spód tortownicy wylewamy masę serową, posypujemy malinami i na wierzchu układamy nieregularnie łyżką masę orzechową. Nie mieszamy.
Pieczemy około godziny  temperaturze 160°C.  Po wyjęciu z piekarnika jeszcze ciepłe ciasto delikatnie okrawamy od brzegów tortownicy, aby nie popękało stygnąc. Gdy jest już chłodne wkładamy do lodówki na około 4-5 godzin. Najlepsze następnego dnia.

5 komentarze:

majana pisze...

Serniczek wygląda bardzo smacznie. Nie robiłam jeszcze takiego, zaciekawił mnie.
Pozdrawiam:)

Karmel-itka. pisze...

sernik!! wygląda pięknie. mogę kawałeczek?

wiosenka27 pisze...

Wspaniały sernik i zdjęcia bardzo sugestywne:)

Zaytoon pisze...

Cuuudny. No i te maliny... Ach!

myniolinka pisze...

wygląda przepysznie! bardzo jestem ciekawa smaku...:)

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes