sobota, 9 października 2010

Łaciaty sernik toffi


Bardzo lubię serniki. Nietrudno się tego zresztą domyślić patrząc, jak często je zamieszczam. Ten jest w czołówce moich ulubionych: kremowy i rozpływający się w ustach. Byłby idealny, gdyby nie miał spodu, ale obawiam się, że jest na to zbyt delikatny. Na pomysł jego zrobienia wpadłam robiąc sernik orzechowo-malinowy. Ma co prawda inny smak, ale jego powstaniu towarzyszył podobny pomysł: dwa kolory, dwa przenikające się smaki. Polecam:-)  



Składniki:

3/4 kg tłustego twarogu sernikowego
3/4 szklanki cukru
4 jaja
1 szklanka śmietany
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
ok 400 g gotowego kajmaku z puszki
50 g łuskanych orzechów włoskich


Spód:

150 g drobno pokruszonych ciastek orzechowych
40 g roztopionego masła

przepis na tortownicę 20 cm



 Drobno pokruszone ciastka mieszamy z masłem i wykładamy nimi spód tortownicy. Ser mieszamy z cukrem, całymi jajkami, śmietaną i ekstraktem waniliowym. Do 1/3 masy dodajemy kajmak. Dokładnie mieszamy. Masę serową wylewamy na spód. Na wierzch, nieregularnie, przy pomocy łyżki, wykładamy masę serowo-kajmakową. Na wierzchu układamy orzechy. Pieczemy około 60 - 70 minut w temperaturze 160°C. Sernik powinien się ściąć, ale niespecjalnie zrumienić. Podajemy po kilkugodzinnym schłodzeniu, najlepiej następnego dnia.




13 komentarze:

Karmel-itka. pisze...

ostatnie zdjęcie jest obłędne.
jeżeli sernik smakuje tak cudownie jak wygląda... to ja błagam, wręcz na kolanach, o jego kawałeczek.

lepszysmak pisze...

Rzeczywiście łaciaty! Fajny pomysł! Wygląda naprawdę dobrze:) Pzdr Aniado

mikimama pisze...

Świetne połączenia smaków. I cudny sernik :)

Kuchareczka pisze...

Ojej, jaki niesamowicie apetyczny! Bardzo ładnie wyglada, zachęcająco :)

Paula pisze...

łaciate ciasta są super! zawsze pozytywnie nastrajają :)

Agnieszka pisze...

Serniki z kajmakiem są po prostu obłędne. :)

Łasuch pisze...

ja chcę kawałek! tylko duży :-)

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Co tu dużo pisać - wszystko pięknie widać na zdjęciach! MNIAMMM!!!!

Zaytoon pisze...

Jaki uroczy! Taka prawdziwa krówka. ;)

I coś mi się widzi, że mnie też przeszkadzałby nieco spód. Jestem wielką fanką serników 'bezspodowych'.

Pozdrawiam! :)

mamamarzynia pisze...

Kiedy powiększyłam to całościowe zdjęcie, miałam ochotę wsadzić palec w ekran :-)

aga pisze...

alez, te sernik wyglada rewelacyjnie:) a jak musi smakowac, pychota:)

anytsujx pisze...

Twój sernik wygląda obłędnie, kocham serniki ...
Pozdrawiam :)
http://mojeciacho.blox.pl/html

Ewa Smaczniutkie.pl pisze...

Dagmaro coś mnie dawno u Ciebie nie było, a tu taki wspaniały sernik z dodatkiem mojego ulubionego kajmaku!

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes