poniedziałek, 4 października 2010

Brunetki


Były już u mnie blondynki, przyszła więc pora na brunetki;-)  Brunetki, czyli  babeczki z ciemną czekoladą i owocami. Można je upiec w foremkach do muffinów. Jestem pewna, że  ich smak  zachwyci każdego wielbiciela czekolady.




Składniki ciasta:

1/2 kostki masła
3/4 szklanki drobnego cukru
2-3 łyżki wody
1 i 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady +1/2 tabliczki takiej samej czek. pokrojonej w drobne kawałki
1 łyżka ekstraktu waniliowego
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka mąki pszennej
2 jajka
 dowolne owoce jako nadzienie
Rozpuszczamy na małym ogniu czekoladę  (1 i 1/2 tabl) z masłem, wodą, ekstraktem i cukrem. Masę cały czas mieszamy, bo łatwo może się przypalić. Odstawiamy do ostygnięcia. 
Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia.
Gdy masa  czekoladowa jest ostudzona wbijamy do niej po kolei jajka, dokładnie mieszamy i nie przerywając miksowania dodajemy stopniowo mąkę z proszkiem. Na koniec wsypujemy pokruszoną czekoladę. Wylewamy do foremek na babeczki do wysokości mniej więcej 3/4 wysokości, a następnie wykładamy po 3-4 niewielkie cząstki dowolnych owoców. U mnie nektarynki i morele, ale świetnie sprawdzają się banany, maliny czy choćby zwykłe jabłka.
Pieczemy przez około 15-20 minut w temperaturze 190°C. Tych babeczek nie należy trzymać w piekarniku zbyt długo, bo ciasto nadmiernie się wysuszy i straci przez to swoją aksamitność. Obowiązuje więc zasada podobna jak przy pieczeniu brownies. 
Gotowe można polać białą czekoladą, albo w wersji ekstremalnie czekoladowej polewamy je czekoladą czarną:-)

Uwagi:

- babeczki świetnie na ciepło smakują z lodami;
- jeśli ktoś nie jest wielkim amatorem gorzkiej czekolady może jej część zastąpić mleczną, ale wtedy warto zmniejszyć ilość cukru.

10 komentarze:

majana pisze...

Fajne te brunetki! :))
To ja się częstuję na śniadanko:)
Miłego dnia!

aga pisze...

smakowite babeczki:) porywam jedna do herbatki:)

majka pisze...

Takie brunetki to ja rozumiem :) Nie dosc, ze sliczne to i pyszne.

cukrowa wrozka pisze...

oo, dla mnie taka wersja z mleczną. :)

Ewa Smaczniutkie.pl pisze...

Z racji tego, że jestem brunetką to Twoje brunetki już mają u mnie plusa :)

Zaytoon pisze...

I u mnie premierę miały blondynki; brunetki czekają na swoją kolej. Ale już niedługo!

mamamarzynia pisze...

Nooo, czekuladne som ;-)

arbuziary pisze...

hej:)
ale tu smakowicie!
wlasnie szukam przepisu na muffinki z czekolada do umieszczenia na moim blogu: www.arbuziary.blogspot.com
I chyba znalazlam:)!
Nie bedziesz zla, jesli wykorzystam ten przepis?

Pozdrawiam cieplo,
m.

Daga pisze...

Witaj:-) Nie mam nic przeciwko wykorzystywaniu moich przepisów na innych blogach jeśli podane jest źródło, to znaczy link do konkretnego przepisu u mnie. Pozdrawiam i życzę powodzenia, wesoło się tam u Was zapowiada :-)

Blogger pisze...

Enjoy watching live sex cams? Then visit BongaCams.

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes