niedziela, 28 listopada 2010

Ciasteczka cynamonowe


Święta powoli się zbliżają, właśnie spadł śnieg, a ja ciągle w nastroju ciasteczkowym. Tym razem przedstawiam ciasteczka z jedną z moich ukochanych przypraw, cynamonem. Przepis pochodzi z uroczej książeczki "Kubuś Puchatek zaprasza na ciasteczka".
Ciasteczka są bardzo smaczne, aromatyczne, kruche, ale nie są twarde. Świetnie się przechowują.



Składniki:

1 kostka masła (20 dag)
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki cukru brązowego
1 jajko
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
2 szklanki mąki
1 łyżeczka cynamonu (u mnie bardzo czubata łyżeczka)
1/2 łyżeczki sody 
cukier cynamonowy do posypania



Ucieramy tłuszcz z cukrami na puszystą masę. Dodajemy jajko i wanilię, dobrze mieszamy. Mąkę przesiewamy z sodą i cynamonem, dodajemy do masy, dokładnie mieszamy. Z ciasta formujemy wałek, który owijamy folią i wkładamy do lodówki na około 1 godzinę, aby stężało. Schłodzone ciasto kroimy na plasterki grubości około 0.5 cm, posypujemy cukrem cynamonowym.  Pieczemy przez około 8 minut w temperaturze 175°C. Brzegi ciasteczek powinny być złotobrązowe.
Z podanej porcji wychodzi około 48 ciasteczek.

Uwagi:
- autor przepisu sugeruje, aby ciasteczka posypać cukrem cynamonowym, ja cały wałek ciasta, jeszcze przed schłodzeniem obtoczyłam w cukrze, dzięki czemu ciasteczka miały tylko cukrowe brzegi;
- w oryginalnym przepisie sugerowano użycie masła i margaryny w jednakowych proporcjach, zrezygnowałam z tego, bo nie lubię aromatu margaryny w kruchym cieście;
- jeśli dodajemy tylko biały cukier należy zmniejszyć jego ilość, ciasteczka są dosyć słodkie.

19 komentarze:

aga pisze...

bardzo apetycznie wygladaja:) az chcialabym siegnac reka po kilka tych pysznosci:)

Amber pisze...

Nastrój ciasteczkowy dobrze Ci służy, bo te cynamonowe krążki wyglądają pysznie.I zapach,oj musi być bardzo aromatyczny.

Panna Malwinna pisze...

jak one muszą pięknie pachnieć;)

Majana pisze...

Jakie piękne! Muszą wspaniale pachnieć i smakować. Uwielbiam cynamon:)

Kasia w kuchni♥♥♥ pisze...

bardzo fajne to zdjęcie pierwsze:) aż chcę się takiego ciasteczka.

Paula pisze...

cynamonowe wypieki darzę wielką cynamonową miłością :)

mamamarzynia pisze...

Ciasteczka wydają się pyszną propozycją na święta. I ślicznie to pani zaaranżowała z tym napisem :-)

Anucha pisze...

Uwielbiam cynamonowe wypieki. Już czuję zapach tych ciasteczek:)
Pozdrawiam:)

Zaytoon pisze...

Wcześniej nie przepadałam za pieczeniem ciasteczek. A teraz... Oj, moje ukochane kuchenne zajęcie! Właściwie, to mogłabym sobie wejść do kuchni i siedzieć tam w nieskończoność, piekąc ciasteczka. I upajać się cudownie korzennym ich aromatem...

Anonimowy pisze...

Nie lubię sody w ciastkach czy można dac proszek do pieczenia

Daga pisze...

Można, chociaż efekt będzie inny.

pannakota.pl pisze...

Wyglądają naprawdę apetycznie! Bardzo kuszące :)

katherine pisze...

przejrzałam wiele przepisów na cynamonowe ciasteczka i ten przypadł mi do gustu najbardziej. nie mogę się doczekać, aż w końcu go wypróbuję! :)

pozdrawiam, katherine

Anonimowy pisze...

Udały się :) pyszne chrupiące ciasteczka

Daga pisze...

miło mi:-)

Anonimowy pisze...

zdecydowanie mniej masła

Anonimowy pisze...

wyglądają apetycznie ale myślę i że bez takiej ilości cukru jak w przepisie byłyby równie pyszne i nie takie słodkie.

Anonimowy pisze...

Pyszne, polecam! Szybko się je robi i nie trzeba nic wykrawać ani brudzić stolnicy:). Moje wyszły troszkę bardziej podpieczone, bo po 8 min wydawały mi się jeszcze surowe.

Anonimowy pisze...

Dopiero teraz zauwazyłam, że w przepisie trzeba ucierac tłuszcz z cukrem - ja zawsze siekałam i zagniatałam i tez wychodzą (robiłam je juz z 10 razy). Pyszne!

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes