poniedziałek, 6 grudnia 2010

Ciasteczka przekładane


I znów ciasteczka :-) Tym razem bardzo łatwe, kruche maślano-waniliowe ciasteczka przekładane marmoladą. Są pyszne zarówno pierwszego dnia, jeszcze chrupiące, jak i po kilku dniach, kiedy ciasto zmięknie pod wpływem nadzienia.



Składniki:

2 i 1/2 szklanki mąki pszennej
1 kostka zimnego masła (20 dag)
2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią
1/2 szklanki cukru pudru
3 żółtka

Nadzienie:

1 słoik marmolady lub gęstych powideł, najlepiej własnej roboty, u mnie śliwkowe




Zimne masło siekamy bardzo drobno z mąką. Dodajemy cukier puder i waniliowy, żółtka i szybko zagniatamy ciasto. Jeśli nie będzie chciało się od razu skleić można dodać łyżkę śmietany. Gotowe wkładamy do lodówki na minimum 1 godzinę. Po upływie tego czasu wyciągamy partiami ciasto, rozwałkowujemy na placek o grubości mniej więcej 3-4 mm i wykrawamy dowolne kształty. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180°C przez około 10-15 minut, do zezłocenia. Po ostudzeniu smarujemy ciasteczka marmoladą (uwaga, są bardzo kruche) i składamy razem. Jeśli marmolada będzie bardzo gęsta można ją delikatnie podgrzać.
Ciasteczka można również przekładać rozpuszczoną czekoladą albo dowolnym kremem.


10 komentarze:

Majana pisze...

Jakie one slodkie są! Naprawdę super!:)

Kuchareczka pisze...

O, robiłam takie, podobne! :) uwielbiam ciasteczka przekładane z dżemem. I tez miałam serduszka :)

Panna Malwinna pisze...

niedawno robiłam bardzo podobne. jak one świetnie się prezentują;)

aga pisze...

ale sa sliczne:) chyba moglabym sie poczestowac kilkoma?:)

Kasia w kuchni♥♥♥ pisze...

cudne są i takie pyszne!

Kasia pisze...

Jedne z moich ulubionych ciasteczek! Uwielbiam je jeść popijając herbatką malinową.

Mad pisze...

U mnie w domu takie ciasteczka zawsze były okrągłe i nazywały się "Kocie oczka" :) Uwielbiałam je!

Karmel-itka. pisze...

och, takie pyszne ciasteczka to znikają u mnie w tempie odrzutowym xd

Anonimowy pisze...

Czy do tych ciasteczek nie dodaje się proszku do pieczenia? Piekłam kiedyś, ale z proszkiem.

Daga pisze...

nie widzę takiej potrzeby. Kruche ciasto nie wymaga proszku do pieczenia.

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes