sobota, 11 grudnia 2010

Muffiny pomarańczowe z makiem i czekoladą


 Prosta zimowa przekąska o moim ulubionym o tej porze roku smaku maku i pomarańczy, z dodatkiem czekolady. Zrobiłam dwie wersje, bo nie mogłam się zdecydować, czy lepiej nadaje się czekolada gorzka czy biała. Trochę zmieniłam też standardową muffinową recepturę dodając zamiast mleka śmietankę i zmniejszając jednocześnie ilość masła. Dzięki temu babeczki są dużo bardziej miękkie i delikatne, także następnego dnia. 
Polecam.



Składniki:

2 szklanki mąki pszennej 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka cukru (można dać mniej do wersji z białą czekoladą)
1/2 szklanki suchego maku
skórka otarta z jednej pomarańczy
1/2 białej lub gorzkiej pokrojonej drobno czekolady
2 łyżki amaretto
1/2 szklanki śmietanki 30% lub 36%
1/2 szklanki jogurtu naturalnego, maślanki lub kefiru 2 jajka
2 łyżki roztopionego masła


Wszystkie produkty suche mieszamy dokładnie. Podobnie robimy z produktami mokrymi. Następnie łączymy produkty suche i mokre razem, mieszamy ponownie, tym razem już nie do końca dokładnie i napełniamy foremki muffinowe mniej więcej do 2/3 wysokości. Pieczemy przez około 20 minut w temperaturze 190 - 200°C.

W dalszym ciągu nie wiem, które muffiny są lepsze. Jako wielbicielka białej czekolady chyba skłaniam się ku tej wersji, ale te z gorzką też są świetne. Obawiam się, że tak jak ja musicie zrobić obydwa warianty :-)



6 komentarze:

Majana pisze...

Sliczne muffinki i fajny pomysł z makiem. Robiłam kiedyś cytrynowe z makiem właśnie, bardzo nam smakowały.
Pozdrawiam:)

aga pisze...

Pomaranczowe... super, podoba mi sie ten pomysl z makiem:)
a u mnie tez muffinki pomaranczowe, powiedzialabym nawet extra pomaranczowe:) wiec moze sie wymienimy:)

Paula pisze...

z makiem wypieki są super, a muffinek takich jeszcze nie miałam okazji próbować :)

Karmel-itka. pisze...

o, ciekawa propozycja na muffinki ;]
baardzo fajna.

Anucha pisze...

Bardzo lubię cytrusowe wypieki, a muffiny szczególnie. Ale takich jeszcze nie próbowałam:)Czas to zmienić:)
Pozdrawiam:)

Zaytoon pisze...

Bardzo mi się podoba idea tych muffinków! :)

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes