czwartek, 6 stycznia 2011

Sernik cytrynowy


Skoro już napisałam o sernikach, to na zachętę wstawiam kolejny przepis ;-)
To jeden z moich ukochanych serników. Od razu ostrzegam, że tylko dla wielbicieli cytryny, bo sernik jest cudownie mocno cytrynowy!
To także jeden z łatwiejszych serników. 
Bardzo polecam.
Przepis z jednej z moich ulubionych książek o sernikach "Najlepsze serniki świata" wydawnictwa RM, która mimo licznych nieścisłości stanowi dla mnie źródło inspiracji. Przepis z moimi niewielkimi zmianami, głównie dotyczącymi ilości, w oryginale sernik jest tylko z 340 gram sera.


Składniki spodu:

70 g  drobno pokruszonych ciasteczek waniliowych
40 g roztopionego masła
3 łyżki cukru


Składniki ciasta:

700 g tłustego twarogu sernikowego
1/2 szklanki soku z cytryny (u mnie także szczypta skórki cytrynowej)
1 szklanka cukru
4 jaja
u mnie także 1 łyżka ekstraktu waniliowego


Składniki polewy:

1 szklanka śmietany ( u mnie zwykła śmietana 18%)
starta skórka z 2 cytryn
4 łyżki cukru

przepis na tortownicę 22 cm



Łączymy składniki spodu i wyklejamy nimi dno i boki tortownicy. Twaróg sernikowy łączymy z cukrem i sokiem z cytryny i dodajemy pojedynczo jajka, za każdym razem dokładnie mieszając. Całość wylewamy na spód i pieczemy około 30 minut, w temperaturze 160°C albo do czasu, aż wierzch się zetnie. (środek może pozostawać lekko galaretowaty). Ciasto wyjmujemy z piekarnika i pozostawiamy do ostygnięcia na 5 minut. W tym czasie mieszamy śmietanę ze skórką i cukrem i wylewamy na sernik. Wkładamy do piekarnika i pieczemy przez kolejne 10 minut.
Gotowy sernik studzimy, a następnie chłodzimy w lodówce przez minimum 5 godzin. Najlepiej kroić nożem zwilżonym w ciepłej wodzie. Pyszne :-)
















21 komentarze:

Majana pisze...

Wspaniale wygląda! Taki słoneczny, no śliczny i wygląda na bardzo wilgotny i aksamitny:)
Pozdrawiam.

Panna Malwinna pisze...

jak dla mnie super, delikatny i aromatyczny;)

Maggie pisze...

Wyglada leciutko jak chmurka. Cytrynowe serniki sa, zaraz obok malinowych, moimi ulubionymi :)

majka pisze...

Ach te Twoje serniczki :) Co jeden to smaczniejszy. Zjadlabym kawaleczek bo bardzo lubie cytrynowe smaki :)

kasiaaaa24 pisze...

Musi byc bardzo cytrynowy z taką ilością soku. I wygląda przepysznie :)

myniolinka pisze...

wszystkie serniki są pyszne! cytrynowego jeszcze nie jadłam ale chętnie spróbowałabym bo rewelacyjnie wygląda...

Arvén pisze...

Przypomina mi nieco Key Lime Pie.
A to znaczy, że chyba go upiekę...:)

Emma pisze...

To coś dla mnie. Kocham serniki i wypieki cytrynowe ;)

mikimama pisze...

Wspaniały, szkoda, że tylko ja bym się nad nim zachwycała, moi chłopcy nie lubią cytrynowych wypieków....

Zaytoon pisze...

Przecudowny. Lubię cytrynę, kocham serniki... Ogromne TAK!

Kasia pisze...

Mniammmm! Uwielbiam cytrusowe ciasta. Buziaki ;*

flusso pisze...

Cudownie wygląda :)

Paula pisze...

zimą takie serniki smakują fantastycznie!

Karmel-itka. pisze...

mmm... jak cytrusowo i lekko.
piękny sernik.

Marta pisze...

Promyk słońca na tą dzisiejszą chlapowatą beznadziejną pogodę.
Bardzo lubię takie orzeźwiające serniczki bez większych udziwnień.
Pozdrawiam serdecznie :)

Ewa Smaczniutkie.pl pisze...

Dla mnie każdy sernik jest pyszny! Wygląd Twojego potwierdza regułę. Wygląda smakowicie...

Mary pisze...

Mocno cytrynowy??Mniam..to dla mnie..uwielbiam sernik!! :)

kulinarne-smaki pisze...

serniczek i ja dziś robiłam :)
Zapraszam do mnie

Yba pisze...

Wygląda i brzmi smakowicie. Szkoda, że dopiero teraz do Ciebie trafiłam bo kilka godzin temu robiłam sernik i miał szansę być cytrynowy a tak jest normalny :)

Anonimowy pisze...

To ja Beata :)
Dzisiaj piekłam Twój cytrynowy serniczek - właśnie stygnie... wygląda i pachnie smakowicie :)
jutro - do kawki, pozdrawiam

Iwona pisze...

Czy ser łączymy z cukrem i sokiem z cytryny za pomocą miksera, łopatki czy rózgi. Potem kolejno po jajku-czym mieszać? Dziękuję serdecznie za odpowiedź:)

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes