poniedziałek, 14 lutego 2011

Sernik cynamonowo-jabłkowy


Lubię cynamon. Pisałam o tym już nie raz. Dodaję go do jabłek, śliwek, gruszek, niektórych kompotów, powideł, ulubionej owsianki na śniadanie, a także czasami do twarożku na słodko. Prędzej czy później musiałam więc zrobić z nim sernik. A ponieważ cynamon i jabłka to bardzo zgrany duet, też musiały się pojawić w zestawie.
Sernik, jak typowe amerykańskie serniki jest bardzo delikatny, kremowy. Specjalnie nie robiłam do niego spodu, bo - o czym również wielokrotnie pisałam - nie przepadam za spodami w sernikach. Jeśli jednak bardzo Wam na tym zależy możecie zrobić zwykły ciasteczkowy spód z masła i herbatników Digestive, lub kruchych ciasteczek cynamonowych. Też będzie pysznie. 
Polecam wszystkim wielbicielom cynamonu!



Składniki:


80 dag tłustego sera do serników
1 szklanka cukru pudru
4 jajka
1/2 szklanki śmietany
1 łyżka cynamonu ( u mnie 1.5, ale ja jestem cynamonomaniakiem;-) )
2-3 soczyste jabłka starte na grubej tarce*
dodatkowo:
200 ml śmietanki 30-36%
2 łyżki cukru pudru
cynamon do posypania

* najlepsze są zwykłe soczyste jabłka, jakie zazwyczaj wybieramy do jedzenia. Jabłka typowo szarlotkowe, mocno kwaśne, będą zbyt dominujące w smaku. Trzeba też uważać, żeby jabłka nie były suche,  bo sernik zamiast przyjemnego soczystego akcentu będzie smakował jak z trocinami ;-)



Ser miksujemy dokładnie z cukrem pudrem, dodajemy śmietanę, pojedynczo jajka, a na końcu cynamon i starte na grubej tarce jabłka. Mieszamy wszystko i od razu wylewamy do tortownicy z wyłożonym papierem dnem. Wkładamy do rozgrzanego do 160°C piekarnika i pieczemy przez około 30-40 minut. Brzegi sernika powinny być ścięte, środek lekko galaretowaty. Upieczony sernik wyciągamy z piekarnika, okrawamy dokoła bardzo ostrym nożem i nie zdejmując obręczy z tortownicy odstawiamy do całkowitego ostygnięcia, a następnie wkładamy do lodówki na minimum 5-6 godzin, do schłodzenia i stężenia.
Mocno schłodzoną śmietanę ubijamy na sztywno wraz z cukrem i dekorujemy wierzch ciasta. Posypujemy lekko cynamonem. Staramy się nie zjeść od razu całości ;-)
Więcej na temat tego jak piec serniki amerykańskie możecie znaleźć tu.

25 komentarze:

Majana pisze...

Piękny serniczek. Ja tez uwielbiam cynamon. W połączeniu z jabłkami, gruszkami, z kawą:) Lubię bardzo:) I w serniku też lubię.
Pysznie wygląda, tak delikatnie i jednocześnie miękko:)

Kubełek Smakowy pisze...

Sernik? Przecież, że nie odmówię! I jeszcze jabłka i cynamon... Mmm...

aga pisze...

zdjecia sa bardzo smakowite:) sernik wyglada super!

wiosenka27 pisze...

Bardzo ciekawe połączenie tych smaków z serem:)

kasandraa6 pisze...

jak ja lubię serniki a temu na pewno bym nie odmówiła :-)

asieja pisze...

jest taki kremowy na tych zdjęciach, że się ma ochotę ukraśc kawąłek.

Mihrunnisa pisze...

Nie mogę się napatrzeć na ten serniczek :-)

Anucha pisze...

Rzadko jadam sernik, ale ten z cynamonem to chętnie bym Ci skradła, choć kawałeczek:)
Pozdrawiam serdecznie:)

myniolinka pisze...

pyszności! takich smaków w serniku jeszcze nie spotkałam... ale kusisz :)

mikimama pisze...

Piekłam już sernik z jabłkami i cynamonem, ale nie przyszło mi do głowy, by zetrzeć jabłka do masy... Ciekawa jestem jego smaku...

mollisia pisze...

Uwielbiam zestaw jabłko z cynamonem! A Twój sernik kusi, żeby go wypróbować, bo wygląda smakowicie :)

Zaytoon pisze...

Wspaniały! Jako zagorzała wielbicielka cynamonu i serników nie byłabym w stanie przejść obok takiej pyszności obojętnie.

Pozdrawiam! :)

Karmel-itka. pisze...

uwielbiam serniki. smak jabłka i cynamonu. a w połączeniu musi to byc rewelacja smakowa ;]

Paula pisze...

prezentuje się wspaniale kremowo! z cynamonem musi być przepyszny..

M. pisze...

Ja też kocham cynamon...ekhm ;-)

Agnieszka pisze...

Dago, czy cynamon kupujesz gotowy-starty czy też robisz to sama? Jestem świeżo po Twoim wykładzie o wanilii stąd moje pytanie. A przy okazji, czy możesz zdradzić gdzie kupujesz przyprawy?

Daga pisze...

Używam i jednego i drugiego cynamonu. Ważna jest nie tyle jego konsystencja, ile świeżość. Zarówno kora cynamonu jak i cynamon mogą być stare i zwietrzałe, więc zazwyczaj kieruję się węchem :-) Z cynamonem nie ma aż takiego problemu, jak z wanilią, bo ten mielony, dostępny w zwykłym sklepie, jest prawdziwym cynamonem, a nie jego syntetycznym odpowiednikiem.
Jeśli chodzi o przyprawy, to kupuje je w różnych miejscach, zazwyczaj w sklepach internetowych, ze względu na ceny.

Anonimowy pisze...

Upiekłam wczoraj serniczek z Pani przepisu i właśnie odbywamy w pracy degustację i rozpływamy się z zachwytu. Jest pyszny!


Pozdrawiam,

karolina

Daga pisze...

bardzo mi miło, smacznego życzę :-)

Agnieszka pisze...

Upiekłam ten sernik, ale podeszłam do niego z dystansem i lekką nieufnością. Przenocowałam go w lodówce, przyozdobiłam bitą śmietaną i oprószyłam cynamonem. 3/4 od razu rozdałam, bo jestem jedynym miłośnikiem cynamonu w rodzinie. A wieczorem... do herbatki... MNIAM! Dziś przybiegła zachwycona sernikiem koleżanka, która po obdarowaniu kręciła nosem na takie połączenie ser-jabłka-bita śmietana. SERNIK REWELACJA!!! DZIĘKUJĘ!!!(ależ się rozpisałam:)

Daga pisze...

Bardzo się cieszę, że smakował :-)

Anonimowy pisze...

Nie znam się na odmianach jabłek ale mam w domu pełno renatek - czy nadają się do tego ciasta?

pozdrawiam

Daga pisze...

Niestety nie, są zbyt kwaśne i boję się, że sernik wyszedłby za bardzo kwaskowaty. Tak jak wspominam wyżej, najlepsze do tego sernika są takie zwykłe soczyste, słodkie jabłka.

Anonimowy pisze...

Dziekuje za odpowiedz:)

krengliczka pisze...

Miałam okazję spróbować tego sernika, i to wykonanego przez samą autorkę bloga, podczas Warszawskich Smaków (które odbyły się 13.10.13 w klubie 1500m2 na Solcu). Już po pierwszym kęsie wiedziałam, że muszę sama upiec ten sernik!! Rewelacyjny, bardzo kremowy, wilgotny i ten fajny posmak jabłek z cynamonem!!! Polecam :-)

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes