środa, 2 marca 2011

Greckie pączki miodowe


Bardzo lubię kuchnię grecką, gdy więc trafiłam na ten przepis po prostu nie mogłam go nie wykorzystać. Tym bardziej, że zawiera cynamon..;-)
To moja kolejna propozycja na kończący się karnawał. Grecy co prawda nie mają w zwyczaju świętowania Tłustego Czwartku słodkimi smażonymi wypiekami, zajadają się tego dnia różnymi rodzajami mięsiwa, ale co nam szkodzi spróbować tych pączków właśnie teraz?
Sposób przygotowania jest bardzo podobny jak w przypadku pączków polskich, z tym że ciasto jest dużo lżejsze, bo bez jajek i masła. Pączki mają wygląd zbliżony do naszych racuszków, ale nie pokrywamy ich cukrem, tylko polewamy płynnym miodem i posypujemy sezamem z cynamonem. Bez polewy nie są szczególnie porywające w smaku, ale polane miodem i potraktowane posypką nabierają niezwykłego wyrazu. Bardzo smaczne.
Przepis z marcowego wydanie "Mojego Gotowania".
Przyznam się też, że ciasto na greckie pączki zainspirowało mnie do stworzenia czegoś naprawdę pysznego, ale o tym napiszę później :-)



Składniki:

50 dag mąki
1 łyżeczka soli
1.5 dag suszonych drożdży
skórka otarta i sok z jednej pomarańczy
1 łyżka miodu


1-1.5 l oleju do smażenia
płynny miód do polania
cynamon, sezam i mielone orzechy włoskie do posypania

Mąkę mieszamy z solą, drożdżami i skórką pomarańczy. Dodajemy 2 szklanki ciepłej wody, mieszamy i zaczynamy wyrabiać ciasto. Po chwili dodajemy sok z pomarańczy, miód i kontynuujemy wyrabianie. Gotowe ciasto powinno być w miarę sprężyste, jednolite i lekko płynne. Przykrywamy je ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 30 minut. U mnie ten czas był dużo dłuższy, około godziny, uznałam bowiem, że ciasto powinno porządnie wyrosnąć.
W garnku lub we frytownicy rozgrzewamy olej i nakładamy łyżką niewielkie porcje ciasta. ja pomagałam sobie dwiema łyżkami, ciasto jest dosyć lepiące. Smażymy z obu stron, aż nabiorą złotobrązowego koloru. Gotowe odsączamy na papierowym ręczniczku. Jeszcze gorące polewamy miodem, posypujemy sezamem i orzechami, a na końcu cynamonem.

Uwagi:

- moim zdaniem pączkom dobrze zrobi dodanie do ciasta 2-3 łyżek oliwy, będzie miało lepszą konsystencję;
- dodałam do ciasta łyżkę cukru.

16 komentarze:

mollisia pisze...

Ale smakowicie wyglądają!

zauberi pisze...

bardzo fajne pączki :)

wykrywacz smaku pisze...

świetne, a pierwsze zdjęcie rewelacyjne!Serdecznie zapraszamy do zaprezentowania się na naszym portalu! :)

flusso pisze...

Jakie fajne z tym sezamem :)

Zaytoon pisze...

Przepysznie wyglądają!

Majana pisze...

Bardzo urocze pączuszki:)

Szana pisze...

pierwszy raz z takimi sie spotykam i powiem, ze robia wrazenie ;)

iis111 pisze...

my swietowalismy grecki tlusty czwartek wlasnie jedzac mieso. Grecki odpowiednik tlustego czwartku to tsiknopempti i bylo tydzien temu. Jutro za to chetnie zjem paczka:)

aga pisze...

piekne paczusie i tak kusza, ze musze siegnac po takie pysznosci:)

kasandraa6 pisze...

ale pyszności

kulinarne-smaki pisze...

Bardzo ciekawie wyglądają :)

PATI pisze...

NIE WUOBRAZAM SOBIE ABY GRECKIEJ KUCHNI NIE BYŁO.Wspaniale ze podajesz ten przepis.
Greckie przepisy na slodkosci sa wysmienite.pozdr

majka pisze...

To ja sie od razu czestuje :) Wygladaja wprost przepysznie. Az slinka leci na sam widok :))

Artnova24 pisze...

mmmm aż pachnie z ekranu. Wyglądają bardzo smakowicie. Pozdrawiam serdecznie.

Anonimowy pisze...

fraula wszystko ok tylko ze grecy je podaja z miodem i cynamonem a nie z sezamem i orzechami jak juz coc....mieszkam 20 lat w grecji i mam meza greka to cos o tym wiem pozdrawiam...

Daga pisze...

dziękuję za informację prosto z Grecji:-) Jak napisałam korzystałam z przepisu z gazetki "Moje gotowanie", skąd oni wzięli przepis nie wiem.

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes