niedziela, 3 kwietnia 2011

Babka kawowa z białą czekoladą



Zapowiadana już wcześniej bardzo wilgotna i aromatyczna babka kawowa z mąki razowej. Babka powstała, ponieważ nie mogłam trafić na ciasto kawowe, którego smak w pełni by mnie satysfakcjonował. Wszystkie wydawały mi się za mało kawowe, zbyt suche, zbyt słodkie, zawsze coś było nie tak. W końcu przypomniałam sobie, że kawa świetnie pasuje do białej czekolady i postanowiłam te dwa smaki połączyć. Z uzyskanego efektu jestem niesłychanie dumna.  Mam nadzieję, że Wam też się spodoba. Babka smakuje doskonale zarówno pierwszego dnia, jak i przez kolejne. 

Składniki:

200 g mąki pszennej razowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
100 g ciemnego cukru muscovado
2 łyżki kawy rozpuszczalnej
4 jajka
2 łyżki golden syrup 
3/4 kostki masła (150 g)
1 tabliczka białej czekolady (100g)

Składniki polewy:

100 ml śmietany kremówki
1/2 tabliczki białej czekolady (50g)
1- 2 łyżki likieru kawowego ( u mnie Kahlua)

przepis na większą keksówkę lub dużą formę na babę



Przygotowanie ciasta:
Zapowiadana już wcześniej super wilgotna i aromatyczna babka kawowa z mąki razowej.
Jest bardzo aromatyczna i długo zachowuje świeżość.
Mieszamy dokładnie mąkę z proszkiem do pieczenia. Ucieramy masło z cukrem na puszystą masę. Nie przerywając ucierania dodajemy kawę, pojedynczo jajka, golden syrup, a następnie wsypujemy po jednej łyżce mąkę. Na koniec dodajemy startą na grubej tarce białą czekoladę (ja po prostu ścieram ją nad miską z ciastem) i porządnie mieszamy całość.
Wylewamy do formy wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą i pieczemy przez około 50 minut w temperaturze 180°C. Najlepiej sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest gotowe. Jeśli patyk będzie suchy możemy babkę wyciągać z piekarnika. Studzimy przez około 10 minut, a następnie delikatnie wyjmujemy z formy i odstawiamy do całkowitego wystudzenia.
Smarujemy polewą gdy ciasto jest zimne.

Przygotowanie polewy:
Na garnku z lekko gotującą się wodą stawiamy metalową miskę, do której wrzucamy połamaną czekoladę. Lekko mieszamy czekając, aż czekolada się rozpuści. Odstawiamy do ostygnięcia. W wysokim naczyniu ubijamy śmietanę na sztywno. Gdy roztopiona czekolada jest już letnia dodajemy do niej śmietanę (po łyżce) i mieszamy całość dokładnie, ale delikatnie. Na końcu dodajemy likier kawowy i jeszcze raz mieszamy.
Smacznego :-)

10 komentarze:

zauberi pisze...

wygląda przepysznie :)

Majana pisze...

Prezentuje się pysznie, a ja kawowe bardzo lubie:)
Miłego dnia:)

Beti pisze...

za całą pewnością jest dobra, może wykorzystam przepis na święta? :)

Maggie pisze...

Pieknie wyglada. Przepadam za kawowymi wypiekami :)

Anucha pisze...

Musi być pyszna , bo kawowa. Kawy mało pijam ale ciacha kawowe kocham:)
Pozdrawiam:)

Duś pisze...

rewelacyjna:D

gosiaa99 pisze...

Mi by napewno posmakowala, bo uwielbiam kawe ;)

Zaytoon pisze...

Tak sobie myślę, że babeczka tego typu zniknęłaby w moim domu błyskawicznie... ;))

Paula pisze...

kawowa? coś dla mnie :)

Evitaa pisze...

Wspaniała babka i apetyczne wzorki na polewie :)

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes