czwartek, 23 czerwca 2011

Ciasteczka czekoladowe z chilli


Po upieczeniu chillibites  magiczne połączenie chilli i czekolady co jakiś czas chodziło mi po głowie. Kwestią czasu było wypróbowanie kolejnego przepisu. Ponieważ tym razem nie znalazłam niczego, co pasowałoby mi w stu procentach zrobiłam mały eksperyment inspirując się tym przepisem. Ciasteczka wyszły miękkie w środku i chrupiące na zewnątrz, a poza tym mocno czekoladowe i lekko chilli. Takie jak chciałam.  



Składniki:


100g mąki
1 łyżka kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
40 g jasnego muscovado
1/2 łyżeczki sproszkowanego chilli
1/2 kostki miękkiego masła
2 łyżki golden syrup
1 całe jajko
1 i 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady





Mąkę, kakao, proszek, sodę, cukier i chilli łączymy ze sobą. Masło rozcieramy aby nabrało kremowej konsystencji, dodajemy do niego  jajko, golden syrup, wsypujemy wszystkie suche składniki i mieszamy. Ciasto nie wymaga specjalnego ucierania ani napowietrzania,  trzeba wszystkie składniki dokładnie wymieszać i to wszystko. Na końcu dodajemy posiekaną drobno czekoladę.
Z ciasta formujemy w dłoniach kulki wielkości orzecha włoskiego i umieszczamy je na wyłożonej papierem blasze zachowując kilkucentymetrowe odstępy - ciasteczka nieco urosną i rozpłyną się w trakcie pieczenia. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180°C i pieczemy przez około 8 minut. Nie powinno się przekroczyć tego czasu, bo ciastka zanadto się wysuszą i nie będą smaczne. To tak jak z pieczeniem brownie. 
Ciasteczka świetne są na ciepło, ale również bardzo dobre na zimno.
Amatorzy chilli powinni zwiększyć dawkę papryki. Ja wolę jednak delikatniejsze smaki.


12 komentarze:

Majana pisze...

Czekolada i chilli - ostre połączenie:)).
Fajne te ciastka!:)

MAUGUSTYNA pisze...

Ciasteczka wyglądają wybornie! bardzo estetyczny i smaczny blog;) pozdrawiam

Maggie pisze...

Lubie polaczenie czekolady i chilli - na takie ciasteczko skusilabym sie bardzo chetnie!

Kuchennefascynacje pisze...

fajna propozycja, wiem,że chilli często dodaje sie do czekolady.Ja jeszcze nigdy nie próbowałam, bardzo smaczne ciasteczka :)

zauberi pisze...

ale fajne ciastka, lubię to połączenie

Jolanta szyndlarewicz pisze...

połączenie doskonałe:)

aga pisze...

fajne polaczenie:)

Anonimowy pisze...

Świetne ;) Też lubię słodycze i zapraszam cię na mojego bloga: www.handicraft.blog.onet.pl ;)

Justinek pisze...

Ciekawe, spróbuje upiec je w najbliższej przyszłości :)

Zaytoon pisze...

Ciasteczka czekoladowe z chilli wciąż przede mną. Ale coś czuję, że to będzie coś, co mnie oczaruje...

Anonimowy pisze...

Nie widziałam żadnym w sklepie w moim mieście "golden syrup" czy mogłabym zastąpić go zwykłym miodem ?

Dziękuję i pozdrawiam,
D.

Daga pisze...

Można go zastąpić miodem ale sztucznym. Prawdziwy miód jest za bardzo miodowy w smaku, jakkolwiek dziwnie to brzmi ;-)

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes