niedziela, 24 lipca 2011

Tarta z porzeczkami i białą czekoladą


Pisałam już kiedyś, że odwiedzając targ nie potrafię powstrzymać szaleństwa zakupowego i zawsze kupię czegoś za dużo. Tym razem padło na porzeczki, które patrzyły na mnie zachęcająco ze wszystkich straganów. Cóż zrobić, musiałam kupić, a potem wymyślić z nich coś pysznego. Inspiracją była tartaletki malinowe z białą czekoladą autorstwa Nigelli z "How to be a Domestic Goddess". Tarta według oryginalnego przepisu jest bardzo smaczna, ale jakaś taka grzeczna i przewidywalna. Mocno kwaśne porzeczki czerwone dodają jej charakteru i przyznam, że w tej wersji smakuje mi o wiele bardziej.



Składniki ciasta:

175 g mąki pszennej
30 g dobrego kakao
50 g cukru pudru
1/4 łyżeczki soli
125 g masła
1 duże żółtko
1 łyżka bardzo zimnej wody

Składniki nadzienia:

50 g białej czekolady (dałam 100g)
250 g mascarpone*
100 ml double cream**
1 opakowanie porzeczek ( mam na myśli to małe pudełeczko, w których zazwyczaj sprzedawane są maliny, porzeczki agrest itp)

* dokonałam zamiany na śmietanke 36%. W porównaniu do mascarpone, które ma 82% tłuszczu jest ona wręcz produktem light;-)
** mowa o niedostępnej w Polsce śmietanie o zawartości tłuszczu 45%, którą również zamieniłam j.w.


Przepis na formę do tarty ok. 27 cm


Mieszamy mąkę, kakao, cukier i sól, dodajemy masło pokrojone na małe kawałki, siekamy drobno z mąką z dodatkami, dodajemy żółtko, wodę i zagniatamy szybko ciasto. Rozwałkowujemy je na rozmiar formy do tarty, wykładamy nim dno i boki, a następnie chowamy całość do lodówki na przynajmniej 30 minut.
Po upływie tego czasu nagrzewamy piekarnik do temperatury 180°C i pieczemy spód przez około 20 minut.
Po upieczeniu studzimy go i robimy nadzienie.
Śmietanę ubijamy na sztywno, dodajemy do niej rozpuszczoną, lekko przestudzoną białą czekoladę, mieszamy całość delikatnie i wylewamy na zimny spód. W wersji z mascarpone robimy podobnie, tyle że śmietankę ubijamy z mascarpone. Na wierzchu układamy umyte i obrane porzeczki.
Chłodzimy jeszcze przez około 30 minut i podajemy. Pyszne :-)

16 komentarze:

kulinarne-smaki pisze...

dla takiej tarty warto zgrzeszyć

margot pisze...

wygląda na tarte z charakterem i to na pięknie charakterną

Majana pisze...

Wygląda pysznie! Porzeczki są fajne w wypiekach i nie tylko. Podoba mi sie:)

wiosenka27 pisze...

Ależ to musi bosko smakować:)

Maggie pisze...

Cudne polaczenie! Lubie czekoladowe spody.
A tak poza tym, wlasnie zostalas nominowana - wiecej na http://maggiegotuje.blogspot.com/2011/07/niby-pizza-na-miekkim-spodzie-i.html :)

aga pisze...

z czerwona porzeczka musi smakowac pysznie:) i jakie ladne kolorki:)

i jeszcze mam dla Ciebie wyróżnienie:)
zapraszam na http://kulinarnespotkania.blogspot.com/2011/07/wyroznienie-x-4.html

judik1119 pisze...

Ale cudowna tarta, te czerwoniutkie porzeczki na wierzchu wyglądają slicznie:)

Kass pisze...

Wygląda wspaniale, a smakuje pewnie niebiańsko! Aż ślinka cieknie :P Z chęcią wypróbuje! Pozdrawiam!!

Zaytoon pisze...

Biel, czerwień i czerń. Czyż już samo połączenie kolorów nie sugeruje czegoś doskonałego?...

Ewam pisze...

Zapraszam po wyróżnienie "One lovely blog award". Pozdrawiam Ewa ;)

Anonimowy pisze...

Tarta przepyszna!! jednak nadzienie musiało postać z dobre pół dnia żeby było gęste. Ale i taj pychota!!!

Anonimowy pisze...

dlaczeeeego mi te wypieki wychodzą tak fatalnie nieporównywalnie do zdjęć z blogów, że aż wstyd kłaść na stół? rozpada się to-to, jest oklapłe, płaskie... :(
za to w smaku naprawdę przepyszne :)

Bąbelek pisze...

Jeśli zamieniałaś 250g mascarpone na śmietankę 36% to ile jej wlałaś?

Unknown pisze...

dziś zrobiłam to cudo :) smak super. zrezygnowałam z mascarpone i użyłam tylko śmietanki 36%, reszta jak w przepisie... wyszło dość rzadkie... co radzisz?

Daga pisze...

tuż po zrobieniu może być rzadkie, zgęstnieje po pobycie w lodówce. Mam nadzieję, że w Twoim przypadku tak właśnie się stało :-)

KarolinaSnowarska pisze...

Koniecznie muszę wypróbować!
Pozdrawiam
Zapraszam do mnie http://ogrodekzaoknem.blogspot.com/
PS: Obserwuję, liczę na rewanż

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes