poniedziałek, 12 września 2011

Tarta migdałowa ze śliwkami


Kruche ciasto, pyszna migdałowa masa i śliwki. Nie trzeba niczego więcej. Tarta jest bardzo łatwa. Moim zdaniem najlepiej smakuje lekko ciepła.
Polecam.
Przepis powstał pod wpływem tej inspiracji.



Składniki ciasta:

150 g mąki pszennej
50 g zmielonych migdałów
100 g schłodzonego masła
3 łyżki cukru pudru
1 jajko

Składniki nadzienia:

60 g masła
50 g brązowego cukru
80g mąki migdałowej
2 jajka
10-12 dojrzałych ciemnych śliwek ( u mnie węgierki)

przepis na formę o średnicy 20-23 cm, ja akurat zrobiłam w kwadratowej blaszce


Przygotowanie ciasta:
Mąkę mieszamy ze zmielonymi migdałami i cukrem, a następnie siekamy drobno razem z mocno schłodzonym masłem. Dodajemy lekko roztrzepane jajko, zagniatamy całość, rozwałkowujemy i wyklejamy formę do tarty. Następnie wkładamy do lodówki na minimum 30 minut, a po tym czasie zapiekamy przez 20 minut w temperaturze 180°C.

Przygotowanie nadzienia:
Śliwki myjemy, osuszamy, dzielimy na pół wzdłuż dłuższego boku i pozbawiamy pestek.
Jajka roztrzepujemy. Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę, dodajemy stopniowo roztrzepane jajka w 3-4 turach, a następie mąkę migdałową.
Rozprowadzamy masę na podpieczonym spodzie, układamy na niej śliwki i wkładamy do piekarnika jeszcze na 25-30 minut.


4 komentarze:

Majana pisze...

Mniam, pysznie wygląda! :)

aga pisze...

sliwki i migdaly... smakuje mi:)

Anonimowy pisze...

Witam,
chciałabym upiec tę smakowicie wyglądającą tartę - mam tylko jedną wątpliwość. W opisie przygotowania nadzienia pisze Pani, aby dodać jajka, a następnie migdały i mąkę.
W składnikach nadzienia jednak migdały nie występują. Jak z tego wybrnąć? :]

PS. Na Pani stronę zaglądam zawsze, gdy chcę upiec coś wyjątkowego.

Daga pisze...

w składnikach nadzienia jest mąka migdałowa, czyli inaczej zmielone migdały, ja zaś napisałam i o mące i o migdałach równocześnie, mając na myśli ten jeden składnik. Nie wiem, jak to się stało ;-) Już poprawiam, bo to co napisałam rzeczywiście było bez sensu. Dziękuję za zgłoszenie uwagi i za miłe słowa :-) Pozdrawiam!

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes