wtorek, 3 stycznia 2012

Sernik cappuccino


Życzenia życzeniami, ale wypadałoby w końcu zamieścić jakiś przepis. Myślałam, że przepisów będzie mnóstwo, bo Mikołaj przyniósł mi w prezencie nowy mikser. Chyba jednak zbyt ostentacyjnie się cieszyłam, bo mój wysłużony laptop poczuł zazdrość i też postanowił zwrócić na siebie uwagę. Wybrał metodę doskonałą, mianowicie popsuł sobie wyświetlacz. Okazało się więc, że mogę piec, ale publikować już nie bardzo. Bingo pechowego blogera kulinarnego. 
Ja jednak nie poddaję się tak łatwo i jestem. W razie czego nie mówcie mojemu laptopowi, że korzystam z pożyczonego, bo to zazdrosne pudło rzuci  mnie całkowicie i dopiero wtedy będę miała problem.
Tymczasem prezentuję przepyszny sernik cappuccino. To jeden z moich faworytów, a zauważcie, że serników na tym blogu raczej nie brakuje.
Przepis pochodzi z moich ulubionych "Najlepszych serników świata" wydawnictwa RM.
Gorąco polecam!



Składniki spodu:

1 i 1/2 szklanki drobno posiekanych orzechów (migdałów, orzechów włoskich)
2 łyżki cukru
50 g roztopionego masła

Składniki masy:

1 kg tłustego twarogu sernikowego
1 szklanka cukru (dałam 3/4 cukru pudru)
3 łyżki mąki (dałam dwie)
4 duże jajka
1 szklanka śmietany (dałam 18%)
1 łyżka kawy rozpuszczalnej
1/4 łyżeczki cynamonu
1/4 szklanki wrzącej wody

Dekoracja:

ziarna kawy
bita śmietana
u mnie czekoladowe ziarenka kawy

przepis na tortownicę 22 cm



Składniki spodu mieszamy, a następnie wykładamy je równą warstwą na wyłożonym papierem dnie tortownicy. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 160°C na około 10 minut.
Po zapieczeniu spodu zwiększamy temperaturę piekarnika do 230°C i przystępujemy do przygotowywania masy.
Ser mieszamy z cukrem i mąką do uzyskania gładkiej masy. Kawę i cynamon rozpuszczamy we wrzątku. Do masy serowej dodajemy pojedynczo jaja nie przerywając mieszania. Następnie wlewamy śmietanę i ponownie mieszamy. Na koniec wlewamy przestudzoną kawę i cynamon, mieszamy po raz ostatni i wylewamy na zapieczony spód. Pieczemy w 230°C przez 10 minut, a następnie zmniejszamy temperaturę do 120°C i pieczemy jeszcze przez godzinę. Ja swój sernik piekłam jeszcze tylko przez 45 minut. Wydawało mi się, że pozostawienie go dłużej w piekarniku zanadto by go wysuszyło. Moim zdaniem wyszedł perfekcyjny.

Upieczony sernik lekko okrawamy dokoła oddzielając ciasto od brzegów tortownicy i pozostawiamy do całkowitego ostygnięcia. Dopiero wtedy zdejmujemy obręcz tortownicy, a sernik wkładamy do lodówki na kilka godzin. Porządnie schłodzony dekorujemy i podajemy. Smacznego!!!

13 komentarze:

Majana pisze...

Piękny serniczek!:)

DarkANGELika pisze...

Sernik wygląda idealnie;) Smak zapewne obłędny ;)

bijana pisze...

jak ja lubie serniczki...ten wygląda wspaniale.

Sue pisze...

Znów go widzę i znów mam na niego apetyt. :D

magdalenia pisze...

Patrząc na składniki już wiem, że jest rewelacyjny!
Dzięki za przepis, na pewno spróbuję:)

burczymiwbrzuchu pisze...

Widzę, że sernik obkupiony wieloma problemami technicznymi doszedł do skutku:) Super!

ale babka pisze...

ideał!! wygląda niesamowicie

aga pisze...

zapowiada sie pysznie:)

Maja i Kamila pisze...

No i wygląda jak "najlepszy sernik świata":)

asieja pisze...

sernik jest piękny, bardzo lubię te Twoje słodkości.

Toczka pisze...

Zrobiłam ten sernik w tym roku na święta i wszyscy się nim zajadali, choć troszkę mu się opadło :D Nawet nasz psiak się do niego dorwał kiedy nie patrzyliśmy i wyglądało na to, że straszliwie mu zasmakował ^^

Daga pisze...

Cieszę się, że smakował całej rodzinie, bez wyjątków;-)

pyzus pisze...

Ten sernik wygląda wspaniale. Orzechy i kawa... To musi być przepyszne. Koniecznie muszę go wypróbować :) Dziękuję za przepis.

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes