środa, 21 marca 2012

Ciasto mocno czekoladowe z wiśniami


Zadałam Wam w nocy pytanie, ile trzeba czekolad, żeby wyprodukować takie cudo. Wcale nie tak dużo, wystarczą tylko 3, ale muszą być naprawdę porządnej jakości, żeby ciasto było odpowiednio czekoladowe.
Skąd się wziął przepis? Z brownie. Opowieść głosi, że brownie powstało, bo ktoś zapomniał dodać do ciasta czekoladowego proszek do pieczenia. Ja postanowiłam sprawdzić co będzie, jeśli ten proszek w niewielkiej ilości dodam. Rezultat? Jestem zachwycona. Ciasto zachowuje swoją ciężkość i aksamitność, ale jest dużo wyższe i zupełnie bezkarnie można wrzucić do niego pełne soku wiśnie.


Składniki ciasta:

3 gorzkie czekolady (najlepiej 90% kakao)
1 kostka masła
200 g cukru
4 jajka
1 łyżka ekstraktu waniliowego
50 g kakao
125 g mąki pszennej (świetnie sprawdza się też orkisz)
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
ok 3/4 szklanki wydrylowanych wiśni (mogą być mrożone, dodajemy je bez rozmrażania)

do ozdoby - wiśnie we frużelinie

przepis na tortownicę 20 cm



Dwie czekolady rozpuszczamy na parze razem z masłem. Odstawiamy do ostudzenia. Trzecią czekoladę siekamy na niewielkie kawałki. Jajka ubijamy z cukrem na sztywną, puchatą masę. Dodajemy ekstrakt, czekoladę z masłem, a następnie, delikatnie mieszając, mąkę wymieszaną z proszkiem i kakao oraz posiekaną czekoladę i wiśnie. Wylewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180°C na około 20-25 minut. Jeśli będziemy je trzymać za długo wysuszy się w środku i będzie niesmaczne. Wystudzone ciasto polewamy z wierzchu sosem z wiśniami. Ciasto przy krojeniu lekko opada w środku.


18 komentarze:

nes pisze...

Yyych, ale jak musi smakować!!! Że też mam piekarnik zepsuty... ;C

Majana pisze...

4 tabliczki? :)
Pychota!:)

Kasia pisze...

5 tabliczek :-)
Minimum. Między 5 a 10 ?
Pozdrawiam serdecznie.

Kapsaicynka pisze...

no i już dostałam ślinotoku! moje ukochane połączenie: czekolada i wiśnie! mniam!

Wiewióra pisze...

mmmmm coś niesamowitego! ja stawiam na 3 lub 6 tabliczek :)

kuchenny bałagan pisze...

bardzo apetyczne! :)

Maggie pisze...

Ja stawiam na 3 tabliczki, czyli 300 gram. Zreszta wydaje mi sie, ze bez wzgledu na to, ile czekolady potrzeba, gra jest warta swieczki :)

Lena pisze...

Mogę prosić kawałek tego cudnego ciacha?:)

kaczodajnia.blogspot.com pisze...

Jeżeli nie traci na smaku brownie to koniecznie muszę wypróbować. Uwielbiam brownie.

Ale babka i robi to co lubi pisze...

Ależ bym teraz takie zjadła! moje smaki!!!

Przepisy Dietetyczne pisze...

Świetne ujęcia. A jego zawartość aż chciało by się ugryźć :)

asieja pisze...

a później zupełnie bezkarnie można je zjadać..:-)

Karmel-itka. pisze...

wow...
niebywale czekoladowe.

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

wygląda rozkosznie:)

aga pisze...

czekolada i wisnie to naprawde udane polaczenie:)

Anonimowy pisze...

piękne ciasto super połączenie wiśnie i czekolada-mam pytanie, czy wiśnie mrożone dodajemy na końcu?

Daga pisze...

tak oczywiście, na końcu :-)

Robert_www.mojeprzepisy.pl pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes