czwartek, 12 kwietnia 2012

Sernik czekoladowy z malinami i chilli


Rano w telewizorze powiedzieli mi, że dziś Dzień Czekolady. I bardzo dobrze, bo akurat dziś chciałam umieścić przepis na to ciasto. Chyba po raz pierwszy uda mi się wstrzelić z przepisem w konkretne święto. Swoją drogą dlaczego nie ma dnia migdałów albo truskawek? Też powinny być, nieprawdaż? A może są, tylko ja nic o nich nie wiem? ;-) Znacie jeszcze inne święta kojarzone z konkretnymi produktami? Ja kojarzę jeszcze tylko dzień chleba.
Tymczasem powrócę może do przepisu. Sernik jest mocno czekoladowy. Dałam do niego niewiele chilli, zależało mi tylko na podkręceniu smaku czekolady, a nie na zrobieniu ciasta z piekła rodem. Sernik jest więc mimo swej czekoladowości dosyć lekki i odświeżający.



Składniki masy:

1 kg sera twarogowego (u mnie tradycyjnie Piątnica z wiaderka-D.)
2 szklanki cukru pudru*
1/2 łyżeczki mielonego chilli
2 tabliczki porządnej gorzkiej czekolady (u mnie 90%-D.)*
1 szklanka malin, mogą być mrożone
2 łyżki żelatyny

Do ozdoby:

1/2 szklanki malin
2-3 kostki czekolady
 


*ilość cukru zależy od rodzaju użytej czekolady. Jeśli dodacie czekoladę mniej gorzką możecie zmniejszyć ilość cukru

przepis na tortownicę 20-21 cm


 
Żelatynę zalewamy łyżką wody, czekamy mniej więcej 10-15 minut aż napęcznieje, dolewamy około 1/3 szklanki wrzącej wody, mieszamy do rozpuszczenia. Tortownicę wykładamy folią. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, lekko studzimy. Ser mieszamy z cukrem, dodajemy chilli, rozpuszczoną czekoladę i żelatynę, dokładnie mieszamy. Masę wylewamy do tortownicy, a następnie umieszczamy w niej równomiernie maliny (bez rozmrażania!) popychając je widelcem, żeby się zanurzyły. Ciasto wkładamy do lodówki na 2-3 godziny, do stężenia. Ozdabiamy resztą malin i startą czekoladą, podajemy.



Uwagi:

- Jeśli planujecie przetrzymywanie ciasta przez 2-3 dni lepiej zrezygnować z ozdabiania go malinami mrożonymi, bezpieczniej będzie zalać je galaretką;
- jeśli chcecie mieć bardziej kremową i cięższą wersje sernika odłóżcie kilka łyżek sera, a w zamian dodajcie do ciasta szklankę śmietany 36% ubitej na sztywno (mam na myśli szklankę śmietany przed ubiciem, po ubiciu śmietana znacząco zwiększy swą objętość);
- można zrobić sernik w większej tortownicy, ale wtedy nie będzie tak wysoki.


25 komentarze:

Aga pisze...

Rewelacja! Cudowny sernik, wygląda pięknie. Zapisałam do wypróbowania, naprawdę nie mogę się napatrzeć:)

mojetworyprzetwory pisze...

Wygląda cudnie! Wspaniałe ciasto na świetowanie dzisiejszego dnia!

Angie pisze...

Obłędnie wygląda!

Sylwia pisze...

Brzmi i wyglada cudnie!!

Maggie pisze...

Wyglada uroczo! Wprawdzie wole ciezsze serniki, ale i na taki bym sie skusila :)

Dusia pisze...

maliny kocham!

Veggie pisze...

piękne, smakowite zdjęcia, szczególnie to pierwsze!

Majana pisze...

Cudowny sernik i wspaniałe, apetyczne zdjęcia!
Co do swiąt to jest jeszcze Dzień Nutelli, Dzień Czosnku, Dzień Pizzy z tego co kojarzę.
Ale truskawkowego dnia chyba nie ma. A szkoda.
Pozdrawiam:)

Schokolade pisze...

Toz to poezja smaku:)

Kącik Słodkości pisze...

cudny pomysł, zdjęcia piękne...ślinka już mi cieknie ;)

Karmel-itka. pisze...

czekoladowy sernik na zimno, o rety!
kusisz tak niebezpiecznie! i te maliny. wiesz co, a ja chciałam zgubić świąteczne "pamiątki!"

kornik pisze...

Piękny, jak spod igły!
Musi być pyszny!

kuchenny bałagan pisze...

wygląda pysznie!

aga pisze...

wow! jest cudowny:)
czekolada i maliny, jak to wspaniale smakuje:)

justka2712 pisze...

Wygląda nieziemsko !;)

flowerek pisze...

Zjadlabym kawaleczek. Teraz w tej chwili :)

Faalka pisze...

Dzień truskawki obchodzony jest (gdzieniegdzie nawet hucznie) 5 czerwca. Już niedługo całkiem...

kulinarne-smaki pisze...

Widok mnie zabił, napełnił szczęściem

Aurora pisze...

CU DO WNY :D

zjedz_mnie pisze...

Cholerka, tak kusząco wygląda że szok ;]

Daga pisze...

;-)))

Dorotaniemamocnych pisze...

Kusze sie zrobic ten serniczek na sobotnia impreze. Trzymaj Daga kciuki:)))

Anonimowy pisze...

Właśnie go zrobiłam! Na swoje urodziny!Szybciutko, łatwo- zapowiada się pysznie!

sweetandchili pisze...

Mniaaam :) Maliny i chili :) PYCHOTA!


Zapraszam do udziału w konkursie http://sweetandchili.wordpress.com/2013/01/29/pierwszy-konkurs-na-blogu-sweetchili-szalenstwa-podniebienia/

Agnieszka pisze...

zrobilam wszystko wg przepisu i ciasto po dobie spędzonej w lodówce rozlało się....jestem wściekła!

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes