środa, 8 sierpnia 2012

Kapelusiki owocowe


Jak wszystkie najlepsze rzeczy, te sympatyczne kapelutki powstały właściwie przypadkiem. Popatrzyłam na kulę kruchego ciasta, które zostało mi po zrobieniu tarty, następnie przeniosłam wzrok na miskę śliwek i już wiedziałam, co zrobię.
Kapelusiki są bardzo delikatne, mało słodkie. Jeśli chcecie je dosłodzić dodajcie do środka odrobinę cukru. Ja wolę połączenie słodkiego ciasta i lekko kwaśnej śliwki przyprószone niewielką ilością cukru. Polecam!



Składniki ciasta:

1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru pudru
1/2 kostki masła
3 żółtka
1 łyżka śmietany
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią

Nadzienie:

kilkanaście równej wielkości dojrzałych śliwek węgierek
1/2 łyżeczki cynamonu
kilka łyżek brązowego cukru (jeśli śliwki są mało słodkie lub lubicie mocno słodkie wypieki)

dodatkowo 1 białko do smarowania, cukier puder do posypania


Mąkę przesiewamy na stolnicę, mieszamy z cukrem i cukrem waniliowym i siekamy drobno ze schłodzonym masłem. Dodajemy żółtka, śmietanę i zagniatamy szybko ciasto. Powinno być miękkie i bardzo plastyczne.
Ciasto wkładamy do lodówki na co najmniej pół godziny. 
W czasie gdy się schładza myjemy śliwki, dzielimy je na połówki i obtaczamy w cynamonie i cukrze (jeśli lubimy). Schłodzone ciasto rozwałkowujemy i szklanką wycinamy kółka. Połówki śliwek układamy na kółkach i przykrywamy drugimi kółkami. Sklejamy dokoła i widelcem robimy ozdobny rancik. Układamy na wyłożonej papierem do pieczenia formie. Gdy wszystkie kapelusiki są gotowe smarujemy je białkiem i pieczemy w temperaturze 180°C przez około 15 minut. Gotowe kapelusiki oprószamy cukrem pudrem i podajemy jeszcze lekko ciepłe. Świetnie sprawdzają się także następnego dnia. Smacznego!





10 komentarze:

Dzikowiec pisze...

Wspaniałe!!!!

AZgotuj! pisze...

Upiekę sobie takie:)

Basia pisze...

Cudowne te Twoje pierożki!
Pozdrawiam serdecznie!

kuchenny bałagan pisze...

Ale cudowne kapelusiki!

Justyna pisze...

ale smakowite!

Karmel-itka. pisze...

są takie urocze! świetny pomysł na nietypowe i letnie ciasteczka.

favtrav pisze...

Dzisiaj pół dnia o tym myślałam! :))

Arvén pisze...

Piękne kapelutki :)
Fajny sposób na zamknięcie owoców w kruchym cieście!

Wiewióra pisze...

ale fajne sputniki, ufo wylądowało i mam nadzieje, że i na moim talerzu niebawem zagości bo śliwki mam!

Infinity pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes