środa, 12 września 2012

Sernik miód, malina! Naprawdę:-)


Czy wiecie, że maliny i miód to doskonałe połączenie? Ja już o tym wiem dzięki temu ciastu. Jak zwykle pomysł przyszedł mi do głowy zupełnie niespodziewanie, tym razem przy okazji robienia przetworów. Została niewielka ilość konfitury malinowej, zastanowiłam się, co by tu z nią... i po 15 minutach sernik siedział już w piekarniku. Gorąco polecam, jest bardzo smaczny. Naprawdę miód, malina:-)
Po głowie chodzi mi już jego wersja na zimno, a to dlatego, żeby nie niszczyć w procesie pieczenia cennych składników zawartych w miodzie.
Byłabym zapomniała! Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy zaszczycili mnie przyznaniem nagrody Versatile Blogger Award. AleexBryśceKuchennemu bałaganowiBernadetcie i Ileni. Jeśli kogoś pominęłam przepraszam. Wybaczcie też proszę, że nie będę kontynuowała tej zabawy blogowej, w kilku wzięłam już udział i jakoś się chyba w tym nie sprawdzam. Nie zmienia to jednak faktu, że Wasze uznanie bardzo mnie wzruszyło, serdecznie za nie dziękuję i gorąco pozdrawiam!



Składniki ciasta:

1 kg tłustego sera sernikowego
3 łyżki cukru pudru
7-8 łyżek dobrej jakości miodu
1/2 łyżeczki skórki otartej z cytryny
1 łyżka ekstraktu waniliowego
5 jajek

dodatkowo: konfitura malinowa-4-5 łyżek

przepis na tortownicę o średnicy 20-23 cm




Ser mieszamy z cukrem i miodem, dodajemy skórkę cytrynową i ekstrakt waniliowy. Masy nie należy nadmiernie napowietrzać, wystarczy dokładne wymieszanie. Nie przerywając mieszania dodajemy pojedynczo jajka. Wylewamy do tortownicy, której dno wyłożone jest papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 160°C.  Pieczemy przez około 40 minut. Sernik jest gotowy, gdy jego brzegi są już ścięte, a środek pozostaje lekko galaretowaty. Po wyciągnięciu z piekarnika sernik studzimy (nie zdejmując obręczy z tortownicy!), a następnie chłodzimy przez 4-5 godzin w lodówce. Schłodzony sernik wyjmujemy z tortownicy, na wierzch nakładamy konfiturę malinową, podajemy.
Jest pyszny :-)

Uwagi:

-to tzw. sernik amerykański, o zasadach jego pieczenia pisałam nieco więcej tutaj. Tekst szczególnie gorąco polecam tym, którzy nigdy takiego sernika nie piekli.

31 komentarze:

Majana pisze...

Piękny serniczek. Fajny ten mus malinowy na nim.
A masz może zdjecie w przekroju? Chętnie bym zobaczyła :)Pozdrowienia

GrowingUp pisze...

Pysznie!;)

piotej pisze...

wygląda obłędnie:)

kornik pisze...

piękny jest!
a że z malinami to biorę w ciemno;)

Izaa pisze...

ale ślicznie wygląda

Evitaa pisze...

Bardzo mi odpowiada to połączenie, a przy tym sernik wygląda idealnie :)

Angie pisze...

Wygląda obłędnie!

kaczodajnia pisze...

Faktycznie - miód malina :)

Madzialena pisze...

Wygląda obłędnie wprost! Od dawna marzy mi się taki wysoki, wyrośnięty sernik :)

Kruszynka pisze...

Ale pychota :) Zapraszam na konkurs : http://book-and-cooking.blogspot.com/2012/09/konkurs-z-firma-prymat.html

Maggie pisze...

Mignal mi podobny, chyba na BBC Good Food, przymierzalam sie do niego, nie wiem, czemu w koncu nie zrobilam... Ale teraz to juz musowo!

Daga pisze...

Majano, niestety nie mam zdjęcia przekroju, ponieważ sernik pożarto w trybie mocno przyspieszonym:-)
Madzialena, on nie jest specjalnie wyrośnięty, to po prostu przyjemna cecha serników amerykańskich, że wychodzą równe jak stół.
Maggie, bardzo lubię przepisy z BBC Good Food, ale sernika miodowo-malinowego tam nie widziałam, jak znajdziesz będę wdzięczna za link:-)

mojetworyprzetwory pisze...

hmm, hmm, hmm, pysznie!

Ola pisze...

czyli trzeba wypróbować to połączenie, obowiązkowo :)

Antenka pisze...

obłędny sernik:) cudnie wygląda

Veggie pisze...

jak tu się nie zachwycić, kiedy tak pięknie zaprezentowany

Justin&Dorothy pisze...

Ah te malinki na serniczku.... cudeńko :)

Agabi pisze...

wygląda bardzo smakowicie. I jak tu się odchudzać:)

asieja pisze...

że maliny i miód.. to ja wiem :-)

Shiral Kucharzy pisze...

Na sam widok tego serniczka człowiek robi się głodny, a po przeczytaniu składników już umiera z głodu!

Majana pisze...

Daga hehe;D

Artnova24 pisze...

cudo! kocham serniczkowe smaki:)

Patrycja pisze...

Wspaniały wypiek na koniec lata...

amaranthrose pisze...

Koniecznie muszę wypróbować.
Wspaniałe połączenie smaków:)

Aga Strzęciwilk pisze...

bardzo smaczne połączenie. Chętnie zrobię na dniach, bo nabrałam apetytu na taki serniczek. Pozdrawiam

Kamciss pisze...

Serników nie jadam za często, ale taki bym skubnęła. Jest taki puszysty, i te maliny na górze.. <3

ugotujmyto.pl pisze...

Cudowne połączenie:)! Pozdrawiam!

Gosiaczek pisze...

Jak sernik to ja nie mam więcej pytań :)

Weronika Król pisze...

Ale prosty, minimalistyczny przepis. Musi być wspaniały : )

Magda pisze...

Witam, nominowałam Cię do nagrody Versatile Blogger Award http://www.kuchniokracja.hanami.pl/?p=930 Zapraszam do zabawy.

Mała kuchareczka pisze...

Przepięknie wygląda i pewnie tak smakuje:)
Oczywiście obserwuję i pozdrawiam serdecznie

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes