niedziela, 21 października 2012

Ciasteczka z nutellą


Nigdy przepadałam za Nutellą, bo jak na mój gust jest po prostu o wiele za słodka. Nie zmienia to jednak faktu, że większość znanych mi dzieci Nutellę kocha i to z myślą o nich, w poszukiwaniu czegoś co może im posmakować, zrobiłam kiedyś te ciasteczka. Wyszły bardzo smaczne i dzięki nim odkryłam, że w wypiekach proszę bardzo - Nutellę nie tylko toleruję ale nawet bardzo lubię.
Ciasteczka powstały latem, ale z bliżej nieznanych przyczyn przypomniałam sobie o nich dopiero teraz, odnajdując zdjęcia. Czyżbym była roztargniona? Nieee, to przecież niemożliwe;-) W każdym razie uważam, że są idealną jesienną propozycją. Smacznego!



Składniki:

1/3 kostki masła
1/2 szklanki brązowego cukru
2/3 szklanki Nutelli (mowa o szklaneczkach, w których jest sprzedawana)
2 łyżki kakao
2 szklanki mąki
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
opcjonalnie 1/2 tabliczki drobno pokrojonej gorzkiej czekolady

przepis na około 2 duże blachy ciasteczek


 Masło ucieramy na puch wraz z cukrem, dodajemy Nutellę. Mąkę przesiewamy z kakao, sodą i proszkiem a następnie mieszamy z masą maślano-nutellową. Ciasto powinno być na tyle gęste, żeby bez trudu zbijało się w kulki. Jeśli jest zbyt rzadkie należy dodać odrobinę mąki, jeśli za gęste łyżkę lub dwie mleka. Na końcu do ciasta dodajemy czekoladę (jeśli chcemy) i wkładamy całość na około 30 minut do lodówki, żeby masa zesztywniała. Ze schłodzonej masy odrywamy kawałeczki wielkości orzecha włoskiego, formujemy ręcznie kulki (masa powinna zachowywać się jak miękka plastelina), spłaszczamy je i układamy na wyłożonej papierem blaszce. Zachowujemy odstępy 3-4 cm, ciasteczka urosną. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180°C i pieczemy przez około 12-15 minut. Ciasteczka po upieczeniu powinny zostać na blaszce minimum 5 minut, do lekkiego ostudzenia, są bardzo delikatne, twardnieją w miarę stygnięcia.


Uwagi:

- nie pomyliłam się, w przepisie nie ma jajek:-)
- ciasteczka z tego przepisu nie są mocno słodkie, jeśli chcecie porządnie słodkie dodajcie szklankę cukru, a czekoladę zmieńcie na mleczną.



14 komentarze:

Shiral Kucharzy pisze...

Wyglądają smakowicie! Sama jeszcze nigdy nie miałam okazji takich upiec ani jeść. Kiedyś na pewno spróbuję:)

Ola pisze...

takie ciastka lubię bardzo :) na pewno pyszne i wyglądają apetycznie

Majana pisze...

Piękne zdjecia i pyszne ciasteczka. Jeszcze takich nie robiłam.

Karmel-itka. pisze...

nie ma to jak domowe ciacha! są najlepsze :]

Anonimowy pisze...

czy mozesz podac ile jest ml. nutelli w tej szklance
dzieki

mojetworyprzetwory pisze...

Wspaniałe.... przepis zapisuj, moje Łasuchy będę szczęśliwe jak im je upiekę;)

Nietylkopasta.pl pisze...

fantastyczny przepis! zapraszam też do mojego konkursu: http://nietylkopasta.pl/konkurs-kulinarny-ze-spizarni-na-stol-2/

didi91 pisze...

Zjadłabym !
Tak smakowicie wyglądają ! MNIAM !

Anonimowy pisze...

Jaką konsystencję powinno mieć ciasto? Bo u mnie jest bardzo sypkie, i nie bardzo wiem, co teraz zrobić... PS. może 2 szkl. mąki to za dużo?

Daga pisze...

ciasto powinno być bardzo gęste, jeśli jest zbyt gęste należy dodać 1-2 łyżki mleka, tak jak wspominam powyżej:-)

Dom z mozaikami pisze...

Ciasteczka proste i świetne - wypróbowałam :o), a mój syn zabrał ze sobą Twój przepis do Krakowa ( tam studiuje) żeby na stancji upiec je sobie ponownie. Pozdrawiam. Ala

Daga pisze...

bardzo mi miło:-)

Anonimowy pisze...

Zrobiłam!!! i nie wytrzymały nawet 24 h
zostały wchłonięte przez moją 4latkę i męża:)
rzadko zdarza im się coś takiego:)
nie dodawałam cukru, były takie jak w twoim przepisie i wyszły znakomicie!!!
Polecam
Danka


Anonimowy pisze...

Zrobiłam ! Smakowo wyszły pyszne, ale jakieś takie twarde. Może za długo w piekarniku były. Mimo to na pewno spróbuję ponownie.

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes