piątek, 19 października 2012

Racuszki dyniowe


Mogę tylko zakrzyknąć: róbcie, róbcie koniecznie, mamy przecież sezon na dynie!
Racuszki są niezwykle delikatne, mięciutkie i wcale nie nasiąkają tłuszczem w czasie smażenia.


Składniki ciasta:

2 żółtka
2 białka
3 łyżki brązowego cukru
1 łyżeczka cynamonu lub przyprawy do pierników
1 szklanka mąki
1/2 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka dyni utartej na tarce (oczka duże lub średnie) i odsączonej

dodatkowo: tłuszcz do smażenia, cukier puder lub konfitury do przybrania




Żółtka ucieramy z cukrem. Białka ubijamy na sztywno. Mąkę mieszamy z sodą, proszkiem i przyprawami. Do żółtek dodajemy dynię, mieszamy, a następnie łączymy z mąką. Ciasto powinno być porządnie gęste. Jeśli nie jest (w dużej mierze zależy to od dyni) należy dosypać łyżkę lub dwie mąki. Na końcu dodajemy pianę z białek i delikatnie mieszamy całość. Na rozgrzany tłuszcz kładziemy niewielkie ilości ciasta i smażymy na złoty kolor. Zdejmujemy na wyłożony papierowym ręczniczkiem talerz do odsączenia. Podajemy ciepłe, aczkolwiek na zimno też są smaczne.



Uwagi:

- do ciasta można dodać inne przyprawy, według własnego gustu, na przykład odrobinę skórki z cytryny lub pomarańczy, rozgniecionego goździka (mówimy o przyprawie:-)), wanilię itd;





11 komentarze:

Magda pisze...

bardzo jesienne placuszki, pycha!

Maggie pisze...

No to ja chyba zrobie z imbirem i kardamonem, bo bardzo lubie dynię w takim połączeniu:))
Super przepis:)

Daga pisze...

Aaaa kardamon! Że też nie przyszło mi to do głowy, przecież ja go uwielbiam. Dzięki Maggie za inspirację.

Kamciss pisze...

Wyglądają cudownie :)

Kasia pisze...

Uwielbiam dynie! Musze koniecznie wyprobowac!

whiness pisze...

Jakie puchate :) Uwielbiam dyniowe :)

NATALiJA WANTS YOU! ♥ pisze...

ahhhhhh, nomnomnom ♥

didi91 pisze...

mniam ! smakowite danie.

flowerek pisze...

No to i ja sie do okrzykow przylacze, bo racuszki dyniowe sa przesmaczne. Ze ja ich jeszcze w tym roku nie robilam... Piekne :)

Anonimowy pisze...

Przed chwilą usmażyłam dyniowe racuszki, są rewelacyjne, nie ud mi się osmakować ich na zimno, wszystkie zjedliśmy, mniam, pozdrawiam

Daga pisze...

bardzo mi miło, również pozdrawiam:-)

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes