niedziela, 9 grudnia 2012

Przyprawa do pierników


Pamiętacie mój tekst o przyprawach do pierników? Gorąco zachęcam do przypomnienia go sobie przed zakupami świątecznymi. Warto też poczytać komentarze, w których są różne Wasze cenne uwagi.
Dziś małe uzupełnienie, przepis na moją własną, domową przyprawę. Robię ją od dawna, nie wiem czemu dotychczas nie zamieściłam receptury, już to naprawiam.



Składniki:

12 łyżeczek cynamonu
5 łyżeczek imbiru
5 łyżeczek goździków
3-4 łyżeczki kardamonu
1 i 1/2 łyżeczki ziela angielskiego
1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/3 łyżeczki kolendry
1/3 łyżeczki czarnego pieprzu

można dodać również:

1/2 łyżeczki anyżu
1/3 łyżeczki kminku
1/4 łyżeczki gorczycy

a także:
suszoną skórkę z cytryny lub pomarańczy

Wszystkie przyprawy mielimy razem lub ucieramy w moździerzu. Wielbiciele przypraw idealnie gładkich przesiewają swoją przyprawę przez sitko. Ja lubię gdy w trakcie jedzenia piernika trafiam się na jakiś aromatyczny malutki (naprawdę malutki) kawałek, więc na ogół swojej nie przesiewam.
Gotową przyprawę zamykamy szczelnie w słoiku. Może tak stać przez długie miesiące.
Dobrze byłoby użyć do niej świeżych, nie zmielonych przypraw, będzie bardziej aromatyczna.

To moja wersja przyprawy stworzona na podstawie prób i błędów. Gorąco zachęcam Was do stworzenia swojej wersji. Próbujcie, smakujcie. Dobrym momentem na sprawdzenie, czy przyprawa nam odpowiada jest początek większości przepisów na pierniki i pierniczki, czyli rozpuszczenie przyprawy w miodzie. Spróbujcie takiego aromatycznego miodu gdy lekko przestygnie i doprawcie go według własnego pomysłu. Powodzenia!

2 komentarze:

Kruszynka pisze...

Super:)

codojedzenia pisze...

Tez wole moja wlasna mieszanke!

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes