wtorek, 26 lutego 2013

Sernik marcepanowo-wiśniowy. Cudowny :-)


To jeden z moich najlepszych serników. Od razu też muszę Wam powiedzieć, że takiego pysznego jak mój nie zrobicie. Dlaczego? Bo w moim serniku jest jedyna w swoim rodzaju domowej roboty wiśniówka, którą dostałam od pewnej ważnej dla mnie Osoby ;-)
Myślę sobie jednak, pisząc już na poważnie, że i tak powinniście wypróbować przepis, bo sernik wart jest grzechu. Czekoladowy spód, ser z dużą ilością masy marcepanowej, a to wszystko przykryte aromatycznymi wiśniami podlanymi wiśniówką. Nie brzmi źle, prawda?
Gorąco polecam!
Przy okazji, to pierwszy wpis po małym liftingu bloga. Zmiany nie są jeszcze zakończone, ale już zrobiło się trochę bardziej przejrzyście. Po 3 latach potrzebowałam tu nieco przewietrzyć. Mam nadzieję, że Wam się podoba ta nowa, lżejsza wersja.




Składniki ciasta:

ok. 20 dag pokruszonych czekoladowych herbatników ( u mnie jak zwykle herbatniki domowe)
2 łyżki rozpuszczonego masła
80 dag tłustego sera do serników (min. 20% tłuszczu)
1/2 szklanki cukru
ok. 30 dag gotowej lub domowej masy marcepanowej
1-2 łyżki śmietanki 30 lub 36%
skórka otarta z 1 pomarańczy
2 łyżki amaretto
5 jajek

do ozdoby:
1 puszka wiśni we frużelinie 
3 łyżki wiśniówki
4-5 łyżek płatków lub słupków migdałowych

przepis na tortownicę 21-24 cm



Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia. Pokruszone na piasek herbatniki łączymy z rozpuszczonym masłem i wykładamy je na dno cienką warstwą. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180°C i pieczemy prze około 15-20 minut. Spód powinien być suchy i sztywny.
Masę marcepanową mieszamy ze śmietanką i lekko podgrzewamy aż do uzyskania gładkiej, półpłynnej konsystencji. Ser mieszamy z cukrem. Dodajemy masę marcepanową, skórkę i amaretto. Sprawdzamy, czy masa jest wystarczająco słodka (to zależy od zawartości cukru w marcepanie), a następnie pojedynczo dodajemy całe jajka. Masy nie należy nadmiernie ubijać, wszystkie składniki powinny być po prostu wymieszane.
Ser wylewamy na podpieczony spód i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 160°C na około 40 minut. Gotowy sernik powinien mieć lekko płynny środek.
Po upieczeniu sernik delikatnie okrawamy dokoła, studzimy, a następnie zimny wstawiamy do lodówki na minimum 4-5 godzin. Dopiero po upływie tego czasu możemy wyjąć go z formy. Gotowy sernik ozdabiamy wiśniami we frużelinie wymieszanymi z wiśniówką. Dobrze jest wymieszać je na kilka godzin przed podaniem, żeby zdążyły nabrać aromatu. Boki obsypujemy migdałami. Smacznego!



Uwagi:

- nie próbujcie dodawać wiśniówki do środka! Uzyskacie co prawda genialny smak, ale masa serowa nabierze koloru, jakby to powiedzieć, brudnej ścierki? Wiem, bo dokonałam próby na małej ilości sera ;-)

24 komentarze:

Asia Ś. pisze...

Wow, genialny sernik, moje smaki!!!

Inspirowane Smakiem pisze...

Mniam, serio brzmi super pysznie.:)

Majana pisze...

Serniczek prezentuje się bardzo pysznie i nowa stylizacja bloga także mi się bardzo podoba :)
Pozdrawiam.

Justyna Bąk pisze...

ślinka cieknie, sernik wygląda rewelacyjnie:)

madlene17 pisze...

Jeju, aż ślinka cieknie na sam widok...:)

Antenka pisze...

to prawda, jest cudny!:)

Angie pisze...

Wspaniale wygląda!

Maggie pisze...

Podoba mi sie nowy wyglad bloga. Ale jeszcze bardziej podoba mi sie ten sernik. Taki odswietny!

Renata D. pisze...

Smakowicie wyglądają te wisienki. :)

anahitka9 pisze...

Wow!Aż dostałam ślinotoku. Musi smakować bosko!Koniecznie do zrobienia:)

Wiewióra pisze...

ale fajny nowy design :) i ciasto apetyczne baaardzo... ehhh te spływające owoce...

Kamciss pisze...

Pięknie Ci wyszedł :)

Asiek pisze...

Dużo tej masy marcepanowej, faktycznie musi być pyszny:) A do tego te wiśnie na wierzchu... I tez mam domowej roboty wiśniówkę:)
Pięknie wygląda,

Bastet pisze...

Moja babcia robi przepyszne i najpyszniejsze nalewki :) wiśniowa, malinowa pycha i aroniowa mmmmmm <3

Ola pisze...

Wcale się nie dziwię czytając "cudowny", podoba mi się zestawienie wiśni z marcepanem!

Roz Airad pisze...

...ależ smakowicie wygląda ;D

Daga pisze...

Dziękuję za miłe słowa :-) Bastet - można Ci tylko pozazdrościć, Asiek, Tobie też :-)

Sosa pisze...

Ah, bardzo moje smaki!!
Taki piękny i skład taki pyszny, że to musi być niebo w gębie :-)

A nowy wygląd bloga bardzo mi się podoba, lekki, jasny, taki wiosenny :-)

Dorotaniemamocnych pisze...

A jak sie skonczy Twoja "specjalna wisniowka" to co bedzie??? :)))
Mysle, ze i tak bedzie wysmienity nawet z kupnej wisniowki, bo juz samo dopbranie smakow swoje robi.

abbra pisze...

Biorę w ciemno - na marcepan zawsze się skuszę ! A jeżeli do kompletu są wiśnie i sernik - to wtedy jest już pełnia szczęścia :)

gin pisze...

Uwielbiam te Twoje serniki :) Ten jest naprawdę genialny :)

słodko-słona pisze...

Wygląda przepysznie! Koniecznie muszę wypróbować ten przepis! :)

Anonimowy pisze...

Ten sernik jest genialny! 2 razy robilam z tego przepisu i wyszedl przepyszny :)

Anonimowy pisze...

Robilam juz kilka razy i wychodzil pyszny!!!

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes