środa, 7 sierpnia 2013

Sernik czekoladowo-porzeczkowy


Właśnie odkryłam, że to sernik numer 51. Chyba nie jestem normalna. Cóż zrobić, serniki lęgną się w mojej głowie jeden za drugim i uwierzcie, że prezentuję tutaj tylko co któryś.
Tego nie mogłam Wam darować, bo jest przepyszny. Połączenie czekolady i czarnych porzeczek uważam za idealne.



Spód:

ok 300 g ciasteczek mocno czekoladowych (u mnie jak zwykle domowe)
3 łyżki masła

Masa serowa:

2 gorzkie czekolady (minimum 70%)
800g tłustego sera do serników 
1 i 1/2 szklanki drobnego cukru 
5 jajek
3/4 szklanki umytych i obranych czarnych porzeczek


Polewa:

1/2 szklanki czarnych porzeczek do ozdoby
1 gorzka czekolada
1/2 szklanki słodkiej śmietanki



Przepis na tortownicę 21 cm

Ciasteczka rozgniatamy i łączymy z roztopionym masłem, a następnie wykładamy nimi dno tortownicy i wkładamy do lodówki na minimum pół godziny.
Czekolady roztapiamy na parze i odstawiamy do ostudzenia. Ser mieszamy z cukrem, dodajemy pojedynczo jajka, a następnie, nie przerywając mieszania, roztopioną czekoladę. Wsypujemy porzeczki, mieszamy delikatnie, a następnie wylewamy ciasto na mocno schłodzony spód i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 160°C. Pieczemy przez około 45 minut bez termoobiegu. Gotowy sernik powinien być wypieczony na brzegach i lekko galaretowaty w środku. Studzimy go, a następnie schładzamy przez kilka godzin. Wyjmujemy z formy dopiero po schłodzeniu. Oblewamy czekoladą i ozdabiamy pozostałymi porzeczkami. Czekoladę przygotowujemy rozpuszczając tabliczkę czekolady w mocno podgrzanej, ale nie zagotowanej śmietance. Masa po ostudzeniu idealnie się rozsmaruje.

8 komentarze:

Izaa pisze...

super wygląda :))

Klaudia pisze...

Super sernik mniam :)

Michalina Golonka pisze...

Jeżeli jesteś nie normalna, to ja chyba też. Co trzy dni koniecznie muszę coś upiec, bo inaczej jestem chora :) Sernik super, u mnie niestety skończyły się porzeczki, pewnie z samą czekoladą też będzie pyszny :)

Antenka pisze...

wierzę ci, że był pyszny, tak tę wygląda:) ja również jestem sernikomaniaczką i jakby była taka możliwość piekłabym same serniki i wszystko co z dodatkiem sera;)

Jey pisze...

orety,przecież to aż krzyczy, żeby je zjeść :D

Maggie pisze...

Alez czekoladowy! Dobrze mniemam, ze 2 czekolady = 200g?

Daga pisze...

Dobrze mniemasz, Maggie. Myślę, że i 3 byłyby ok, miałby lepszy kolor:-)

Anonimowy pisze...

sernik wygląda rewelacyjnie,ale nie o to mi chodzi.Daga,zaglądam do Ciebie regularnie i smutno mi,bo od dłuższego czasu milczysz.Czekamy na kolejne przepisy!

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes