wtorek, 4 lutego 2014

Tarta cytrynowa


Jesteśmy w pełni sezonu na cytrusy. To najlepszy moment także na wypieki z cytrusami. Dziś zapraszam na klasykę - tartę cytrynową. To nie jest moja pierwsza tarta cytrynowa, ale dopiero ta wydała mi się być idealna w smaku. Nie za słodka, nie za kwaśna, za to cudownie aromatyczna. Świetnie smakuje też następnego dnia. Polecam!



Składniki ciasta:

200 g mąki pszennej
120 g masła
50 g cukru pudru
1/3 łyżeczki skórki z cytryny
1 żółtko

Składniki nadzienia:

sok wyciśnięty z 4 cytryn
skórka otarta z 2 cytryn
150 ml śmietanki 30%
160 g cukru
4 duże jajka

przepis na formę o średnicy około 22-24 cm


Mąkę przesiać, dodać cukier, skórkę, posiekać drobno ze schłodzonym masłem, dodac żółtko i szybko zagnieść ciasto. Ciasto rozwałkować i przenieść do formy tworząc dokoła rant o wysokości około 1 cm. Wstawić do lodówki na minimum pół godziny. Schłodzoną tartę nakłuć gęsto i piec w temperaturze 180°C przez około 20 minut. Tarta powinna zyskać ładny złoty kolor.
Wszystkie składniki nadzienia wymieszać ze sobą dokładnie, ale delikatnie. Wylać na upieczony spód i bardzo ostrożnie włożyć do piekarnika. Masa jest niezwykle rzadka, więc trzeba uważać, żeby jej nie wylać. Zapiekamy w temparaturze 160 stopni przez około 35-40 minut. Tarta na środku może pozostawać lekko płyynna, zgęstnieje po wystudzeniu.
Ostudzoną tartę posypać cukrem pudrem. Można ozdobić plasterkami cytryn gotowanymi w syropie cukrowym.




9 komentarze:

Kulinarne Inspiracje pisze...

wygląda pięknie :)

Małgosia pisze...

Ale smakowicie wygląda! Nigdy nie robiłam tart...jakoś mnie nie przekonywały...pora to zmienić :)

Justyna Żak pisze...

bardzo lubie taką:)

W mojej kosmetyczce pisze...

Wspaniale wyglada :)
I paskudna weryfikacja obrazkowa brr...

Majana pisze...

Cudowna tarta! :)

pizza nocą pisze...

Świetnie to wygląda, jeszcze nigdy nie jadłem ...

Justine pisze...

śliczna! :)

Anonimowy pisze...

witaj! mam ochotę na tą wspaniałą tartę i zapewne niedługo upiekę, ale mam pytanie czy śmietany nie trzeba ubić, wtedy masa byłaby bardziej gęsta? pozdrawiam rysiaa

Daga pisze...

nie, nie trzeba. Ubita śmietana jest sztywna tylko na zimno, podgrzewana znacząco traci na puszystości ;-)

Prześlij komentarz

Serdecznie zapraszam do komentowania. Spryciarzy, którzy wpisują się tu tylko po to, żeby umieścić link do swojej strony uprzejmie informuję, że ich posty są usuwane na bieżąco. Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam:-)

 
Design by Ciey based on Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes